Gå til innhold

Problemer med mitt Pinnacle TV kort

Anbefalte innlegg

Hei. Første post, så jeg håper jeg gjør dette i henhold til retningslinjene ;)

Jeg har et Pinnacle TV kort jeg ikke helt har fått til å funke.

Problemet er som følger: Jeg har to programmer jeg kan bruke for å ta opp signalet. De er programmet som fulgte med (Pinnacle PCTV) og Nero 6. To forskjellige sett med problemer føger med hvert program. Pinnacle programvaren får jeg ikke lyd på, og Nero sin får tydeligvis ikke sterkt nok signal. Det går i opptak noen få ganger innimellom, men da med stygge striper på opptaket.

Jeg har prøvd det meste(tror jeg), og er nå nær ved å gi opp.

Forøvrig bør jeg vel nevne at jeg bruker antenneutgangen for å overføre. S-video er dessverre ikke et alternativ, ei heller compositeutgangen.

Håper noen kan hjelpe.

Vennlig hilsen,

TD.

Endret av toffendasque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :thumbup: Ser ut til at du har full klaff i henhold til rettningslinjene.. Ingen som blir støtt vil jeg tro.

Greit at du bruker antenneinngangen. Jeg har et eldre PCTV kort (02 eller 03), men der fungerer det meste, gitt at jeg har et godt signal på det jeg vil ta opp fra..

Er ikke helt med på hva du skal med Nero oppi dette, er det for å brenne ut live?

Om jeg har forstått rett, hvordan funker det med opptak til harddisk da? Jeg vil tippe at kortet ditt har software encoding av MPEG2 (om det er det formatet du lagrer i) og det krever sitt av maskinen. Skal du brenne samtidig kan det hende at dette påvirker kodingen/datastrømen til det du tar opp. Fortell gjerne litt mer om denne biten så er det mulig at vi lettere kan finne en løsning. Hvilken maskinvare kjører du på?

Når det gjelder lyd så er kortet litt kresent. Det jeg fant ut på mitt var at om jeg brukte den eksterne overgangen (tvkort-ut minijack til minijack på lydkort-inn) så var det ingen problemer med lyd. Jeg har et 5.1 oppsett på min maskin, og skulle jeg brukt de interne overføringene av lyd ville jeg endt opp med å kun ta opp fra enten senter, front eller bak... Merkelig hæ? he he... Jeg vet det kan omgås, men siden ekstern løsning fungerer for meg så lar jeg det heller ligge.

Lenke til kommentar

På mitt PCTV-kort måtte jeg koble en minijack fra Audio-Out på TV-kortet til Line-in på lydkortet. Muligens man også kan bruke en intern kabel. Husk også å sette dette opp i mixeren i Windows.

For å se på TV vil jeg anbefale Dscaler, og for opptak kan du se om du finner noe her.

-Kisp

Endret av Kisp
Lenke til kommentar

jeg har også pinnacle kort... PCTV Rave.

driverne funker ikke på oppsettet mitt, så jeg bruker DScaler sin driver.

jeg anbefaler at du fjerner pinnacle sin driver og legger inn en uoffisiell driver. du finner både Dscaler (har egen driver) og uoffisiell driver på tv-cards.com.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for respons :)

Carnifex: Takk for tipset, jeg skal ta en titt på Pinnacle siden når jeg kommer hjem. Utrolig dumt at jeg ikke tenkte på det selv... :blush:

Hart: Jeg brenner ikke direkte til dvd, jeg prøver å lagre filene på harddisken. Grunnen til at jeg nevnte Nero, er at jeg fikk det med i en programpakke med dvd-brenneren jeg kjøpte. Dessverre ser det ut til at bildet blir dårligere med dette programmet enn med Pinnacle sitt, så jeg vil helst finne en løsning for sistnevnte :)

Jeg har også testet å kjøre lyden ut av kortet og inn i maskinen igjen. Problemet er da at man får mye støy i tillegg, og da er litt av vitsen borte for min del. Jeg kjøpte dette kortet for å overføre gamle livekonserter fra VHS til DVD, og der er lydkvaliteten allerede dårligere enn godkjent, som vi alle vet ;) Har det for meg at dette skal funke internt, men skjønner ikke hvordan jeg skal få konfigurert det skikkelig. Jeg skal ta noen skjermbilder når jeg kommer hjem. Kanskje det gjør det litt enklere å forstå. Jeg vet jeg ikke er verdens flinkeste til å ordlegge meg :blush:

Kisp & Bartex: Takk for tipset om DScaler. Tar en titt når jeg kommer hjem.

Er det noen fler som har tips, er jeg veldig glad for det :)

TD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...