Gå til innhold

Er ute etter : nVidia Quadro FX3000

adnan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et High End kort JA!

Men det som er problemet er at jeg ikke får tak i det noen steder! Har prøvd flere steder. Men de fleste har FX 3400 som er PCI-E. Men da er problemet at jeg ikke finner noe Hovedkort med PCI-E støtte som er socked 940

Lenke til kommentar
Quadro korta er ikke high end kort da...

Å nei?

Hvis man skal drive med videoredigering og 3D-modellering er de absolutt det...

Quadro er arbeidsstasjons-kort, og finnes i alle prisklasser på samme måte som GeForce. Da blir det litt unøyaktig å betegne Quadro som high-end. ;)

Lenke til kommentar
Det er et High End kort JA!

Men det som er problemet er at jeg ikke får tak i det noen steder! Har prøvd flere steder. Men de fleste har FX 3400 som er PCI-E. Men da er problemet at jeg ikke finner noe Hovedkort med PCI-E støtte som er socked 940

Hva med et nForce Professional 2200 hovedkort? Tyan Thunder K8W, for eksempel. Ikke at jeg regner med at det er noe lettere å få tak i... :hrm:

Lenke til kommentar
Quadro korta er ikke high end kort da...

Å nei?

Hvis man skal drive med videoredigering og 3D-modellering er de absolutt det...

Quadro er arbeidsstasjons-kort, og finnes i alle prisklasser på samme måte som GeForce. Da blir det litt unøyaktig å betegne Quadro som high-end. ;)

Nå må dere ikke surre folkens. Quadro 3000 er vel, som trådstarter sier, et relativt high end kort. (Vil påstå at kort til 9-10000 er high end)

Lenke til kommentar
Nå var det ikke det som var temaet akkurat nå, men heller hvorvidt Quadro = High-end.

Da syns jeg du skal lese på nytt. Trådstarter sa aldri det men spurte om Quadro 3000 og eventuelt om det fantes andre high end kort med støtte for to skjermer. Hva som eventuelt ble sagt innimellom dette av andre er jo helt irrelevant.

Når det er sagt skal Quadro 3000 ha støtte for to skjermer.

Lenke til kommentar
Nå var det ikke det som var temaet akkurat nå, men heller hvorvidt Quadro = High-end.

Da syns jeg du skal lese på nytt. Trådstarter sa aldri det men spurte om Quadro 3000 og eventuelt om det fantes andre high end kort med støtte for to skjermer. Hva som eventuelt ble sagt innimellom dette av andre er jo helt irrelevant.

Som jeg er overbevist om at du ser quotet jeg ikke trådstarter, men L03VIk's svar til headcleaver. Hvis alt som skjer etter trådens første post er irrelevant for deg bør du kanskje la være å lese det? :nei:

Lenke til kommentar

Ok det andre valget jeg står på er :

Og vente til norek får inn et hovedkort med PCI-E støtte og socket 940 på lager. Som etter dem skal være 12.03. Da bestiller jeg dette kortet isteden? Noen som har komentar?

http://www.enter.no/prodSearch.asp?IT=1082...lAction=details

Edit : Eller kjøpe http://www.ithandel.no/product_info.php?products_id=DL488B nå.

Endret av adnan
Lenke til kommentar
Ok det andre valget jeg står på er :

Og vente til norek får inn et hovedkort med PCI-E støtte og socket 940 på lager. Som etter dem skal være 12.03. Da bestiller jeg dette kortet isteden? Noen som har komentar?

http://www.enter.no/prodSearch.asp?IT=1082...lAction=details

Edit : Eller kjøpe http://www.ithandel.no/product_info.php?products_id=DL488B nå.

FX3000 skal i allefall ha dobbel DVI.

Maks. antal understøttede monitorer 2

Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI)

Ekspansion / Konnektivitet

Interface 2 x DVI-I - 29-pin kombineret DVI

1 x 3D-briller - 3-PIN mini-DIN

Kompatible åbninger 1 x AGP

Lenke til kommentar
Quadro 3000 er vel, som trådstarter sier, et relativt high end kort. (Vil påstå at kort til 9-10000 er high end)

High end kommer like mye ann på ytelse som pris! hvis man priser et 9200se til 10000 blir det ikke et high end kort av den grunn, blir det? nei!

High end er de kortene som yter mest!

og du får elendig ytelse i alt annet enn film/bilde redigering eller 3dmodelering med det kortet der!

Altså ikke et high end kort!

edit: leif var her

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Om man skal kalle det HighEnd, kommer vel an på bruksområdet. Til spilling er dette kortet ikke noe særlig. Til Videoredigering gir det heller ikke noe ekstra. Det er til 3D modelering dette kortet har sin styrke.

Om det er verd den enorme prisen er en annen sak.

Quadro FX4000 256mb og Asus V9999 GeForce 6800 256mb er faktisk nøyaktig samme kort (med prisdifferanse på over 16.000,- :D ), men på quadro kortet er noen motstander plassert annerledes. Og lar driverne kjenne igjen kortet og ta i bruk de ekstra funksjonene som finnes i GPU. Asus V9999 kan faktisk kjøres som Quadro med SoftQuadro (Rivatuner), og de to kortene yter da tilnærmet likt. Bakdelen er at Nvidia i hver ny driver prøver å stoppe muligheten for dette, så du må ofte bruke litt eldre drivere.

(Enkelte opplever også ustabilitet med SoftQuadro, så for proffesjonelle brukere er det nok ikke noe å satse på )

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...