int20h Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enormt salg av webkameraer Interessen for webkamera er stigende etter at stadig flere får bredbåndstilgang hjemme. Logitech melder om å ha solgt mer enn 25 millioner webkamera på verdensbasis. Les artikkelen her Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 samtidig som kvaliteten på deres modeller under 500,- er verre enn standard webcam man fikk kjøpt for flere år siden. latterlig. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hva er det beste web kameraet for tiden? Synes det lite nytt på dette området. lqpl Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hva er det beste web kameraet for tiden? Synes det lite nytt på dette området. lqpl Lurte på det samme. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med kvaliteten. Dårlige greier. Må nesten over 500-600 for å få noe OK. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Noen som vet om noe software som man bruker til å ta opp webcam sessions med? Hadde vært synd om puppen ikke skulle foreviggjøres om man først ble så heldig... Endret 8. mars 2005 av b0nna Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er vel fremdeles Logitech Quickcam Pro 4000 som er den beste. Den bruker CCD-brikke, i motsetning til CMOS-brikker som er det mest utbredte, og det merkes på kvaliteten. Ingen vits i å kjøpe noe dårligere.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Men det koster jo fra 700kr og oppover. Nybegynnere kan gjerne starte med noe billigere. Da tror jeg Logitech QuickCam Messenger er et bra startpunkt. (ok drivere, utseende på kameraet, og bedre bilder enn andre kameraer i samme prisklasse) Men jeg skal si meg enig i at utviklingen går tregt på denne fronten. Hvis det hadde holdt utviklingstakten til f.eks kompakte digitalkameraer så ville vi hatt webkameraer med glasslinser, CCD'er på minst 10x10mm og minst 2 Megapixel stillbilder, video i VGA-oppløsning via USB2, fotolys, skjermfeste som plasserer linsa nærmest mulig skjermen (så det ser ut som man ser folk i øynene når man prater med dem og ikke har blikket rettet 20cm under haka deres.) Lenke til kommentar
Totti Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 er kjipt hvis man har litt dårlig kamera så man ikke ser den puppen så godt ja, men med de høyere salgene av web kameraer, kanskje dette er noe som blir prioritet? whom knows.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Da tror jeg Logitech QuickCam Messenger er et bra startpunkt. (ok drivere, utseende på kameraet, og bedre bilder enn andre kameraer i samme prisklasse) vel, da vet jeg ikke hvor elendig bilde det er på andre kameraer. kjøpte dette logitech kameraet og har brukt det 1 gang. maken til søppel! min far har et ca. 4 år gammelt intel kamera som er "lysår" foran i bildekvalitet (kostet rundt 500 i sin tid). dårlig greier altså Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 modellmakt: I følge erfaringene i prisguiden er det faktisk bedre enn mange andre kameraer i samme prisklasse. Men bedre betyr fortsatt ikke "bra". Bare et bedre alternativ enn å droppe å kjøpe webkamera fordi 700kr er for dyrt for mange. Jeg lurer på om ikke mobiltelefonkameraer på mobiler med USB-støtte kan bli en konkurrent til webkameraer? Eller vanlige digitake kompaktmakeraer? Det burde jo være en enkel sak å programmere en driver til slike enheter for åpne for webkamera-mulighet. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Webkamera er vel det mest harrye av alt datautstyr man kan komme opp med. Det er faktisk under sigarett-tenner og koppholder. Jeg vil påstå at ingen datainteressert med litt respekt for seg selv bør bruke dette aktivt. Det er for desperate husmødre som sitter å surfer på msn match mens mannen er på jobb. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Smak og behag. De er veldig kjekke når man bor langt unna resten av familien og ønsker litt avveksling til å kun prate i telefonen. Jeg synes ikke det er harry om man bruker det med måte. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Smak og behag. De er veldig kjekke når man bor langt unna resten av familien og ønsker litt avveksling til å kun prate i telefonen. Jeg synes ikke det er harry om man bruker det med måte. Greit.. Du har rett Simen. Det finnes egnet bruk til dette også. Likevel tror jeg alt for mange bruker det til å blotte kroppsdeler på datetjenester. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med du, Carnifex. Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett. Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med du, Carnifex.Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett. Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P hva er emailen adressen til søstra di? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med du, Carnifex.Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett. Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P hva er emailen adressen til søstra di? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med du, Carnifex.Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett. Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P hva er emailen adressen til søstra di? he he Det skulle du likt å visst Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Enig med du, Carnifex.Jeg har tatt søstra mi på fersken et par ganger, sånn sett. Men det gjør ikke så mye for henne da, for hennes er et Creative et eller annet, og grafikken er så herpa, at du ser egentlig ingenting:P hva er emailen adressen til søstra di? he he Det skulle du likt å visst tsss. Trodde vi hw.no nerder holdt sammen å var kompisser..men NEI VEL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå