pusur6 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 jeg får opp ei slik melding ganske ofte på skjermen men jeg vet ikke hva er det såm er feil. nån som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 virus.. ikke gjør som det står på den beskjeden.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det høres litt tvilsom ut ja Du kan prøve følgende, dette vil fjerne det meste av spyware, og virus. Fjerning av spyware: - Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også). - Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy - Last ned MS AntiSpyware (Om du har Windows XP) - Last ned Hijackthis - Last ned CWShredder Disse programmene finner du gratis på www.download.com. Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner. Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - skriv msconfig (Under oppstart ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) - Fjern uønskede programmer Dette kan også gjøres ved å gå på: Kjør/Run regedit ? HKEY_Local ? Software ? Microsoft ? Windows ? Current version - Run/runonce - Fjern uønskede programmer Deretter kjører du Hijackthis, og fjerner alle mistenkelige programmer og prosesser. Først når dette er gjort kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versjonene og oppdateringene av programmene! Når du har gjort dette så kan du ta en virus-scan her. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) virus.. ikke gjør som det står på den beskjeden.. Jaha, kan du fortelle hvor du har det fra da ? Dette er bare spam via messenger, ikke noe virus. Du kan unngå dette ved å gjøre følgende : start -> kjør -> cmd (trykk enter) net stop messenger (trykk enter) Eller du kan gjøre dette via services.msc Så får du ikke opp tilsvarende meldinger igjen. Dersom noen skulle tvile på mine uttalelser, les her Edit : Leif was here Endret 8. mars 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det er riktig som ronnyaa sier. Det er spam. Hvis du kjører XP så legg inn SP2. Da vil aldri mer bli plaget med det Eller så kan stoppe messenger permanent. En måte å gjøre det på er følgende: Åpne et notisblokk dokument, skriv inn følgende: net stop messenger Så lagrer du det som en .bat fil. Deretter legger du den under planlagte oppgaver og velger at den skal starte hver gang du logger på. Eller så legger du den i oppstartsmappa. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Den beste metoden er å bruke services.msc (mener jeg): Start -> kjør -> services.msc (trykk enter) Finn tjenesten "messenger" i vinduet til høyre, høyreklikk -> egenskaper -> velg deaktivert -> ok og lukk vinduet. Gratulerer, messenger tjenesten er slått av for evig og alltid (men det er ingenting galt med måten Apoc_ gjør det på) Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tror nok du allerede har en litt stygg fil inne på maskina di ja. Kan og være noen som broadcaster på nettet ditt - men tjenesten 'messenger' er default deaktivert i WinXP. Vil nok anbefale deg å laste ned SpyBot eller et annet spyware fjernings program og kjøre en full scan på maskina di. Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 takk for hjelp håper det funker Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Den kommer som oftest når du ikke har brannmur, så hvis du ikke har det, skaff deg det Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 virus.. ikke gjør som det står på den beskjeden.. hva som kan skje vist jeg gjør det da? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 virus.. ikke gjør som det står på den beskjeden.. hva som kan skje vist jeg gjør det da? Windows starter standard nettleser -> du kommer til en nettside som vil ha deg til å installere noe dritt. Mest sannsynlig spyware. MEN som jeg sa, du har neppe noe virus, men å følge rådet til de andre om å scanne maskinen for spyware er ingen dårlig ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå