tørrfisk Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Skal kjøpe nytt HK og CPU også sitter jeg her med mitt 6800NU (AGP ), og vet lite om hvilke hk som gjelder på AGP-fronten nå, siden det er nForce4 utviklingen jeg har fulgt med på mest. Hva er de råeste hovedkortene man får med AGP? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Anbefaler deg å lese denne testen. Alle hovedkortene der er gode kort.Det er liten forskjell i ytelse på dem. Største forskjellen på de er prisen,utstyr og funksjoner. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe Gigabyte GA-K8NS Ultra-939,men ombestemte meg og har nå bestilt Abit AV8-3rd Eye. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Gigabyte kortet er at NB viften vistnok skal bråke veldig mye.Akkurat det med støy fra NB viften ser ut til å gjelde de fleste Nforce 3 Ultra 939 kortene. Siden jeg har NV5 kjøler på mitt Geforce 6800 er det heller ikke mulig å bytte ut NB viften med en passiv kjøler fordi skjemkortkjøleren blir i veien. Endret 8. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Hei, Kan anbefale å lese denne tråd (bra linker til tester osv) - som du helt sikkert hadde funnet, hvis du hadde giddet å bruke søkefunktionen her på hw.no! Edit: sry - glemte linken! Mvh Kimmer Endret 8. mars 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Hei, Kan anbefale å lese denne tråd (bra linker til tester osv) - som du helt sikkert hadde funnet, hvis du hadde giddet å bruke søkefunktionen her på hw.no! Mvh Kimmer Ville bare vite om hk med AGP, dette fant jeg ikke med søkeknappen. Hvilken tråd? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Det er viktig at det er stille. Fins det noen s939 uten vifte på HK? Har hørt at 754 skal være hakket kvassere enn s939 i pris/ytelse. Har et 6800 som jeg skal kjøpe vannblokk til. Edit: Leif Endret 8. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Hei, Kan anbefale å lese denne tråd (bra linker til tester osv) - som du helt sikkert hadde funnet, hvis du hadde giddet å bruke søkefunktionen her på hw.no! Mvh Kimmer Ville bare vite om hk med AGP, dette fant jeg ikke med søkeknappen. Hvilken tråd? Mulig det var denne tråden han mente. Jeg synes at det er irriterende når folk ber andre om å bruke søkefunksjonen. Hvis alle skulle latt være å spørre og heller bare brukt søkefunksjonen,så hadde jo dette forumet nesten dødd ut. Endret 8. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Det er viktig at det er stille.Fins det noen s939 uten vifte på HK? Har hørt at 754 skal være hakket kvassere enn s939 i pris/ytelse. Har et 6800 som jeg skal kjøpe vannblokk til. Edit: Leif Abit AV8 har ikke vifte. Det var en av grunnene til at jeg valgte det.AV8 er en konge overklokker noe jeg også liker. Her er en bra test av Abit AV8 med masse bilder. Endret 8. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Titlen på den tråden er jo ikke det jeg prøver å finne ut av da. Men tilbake til spørsmålet, hvilken sokkel ogir best ytelse for penga? Har ikke bestemt meg for prossessor men tror det blir en AMD 3200+ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Titlen på den tråden er jo ikke det jeg prøver å finne ut av da.Men tilbake til spørsmålet, hvilken sokkel ogir best ytelse for penga? Har ikke bestemt meg for prossessor men tror det blir en AMD 3200+ Har du lest denne testen? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) feilposting. Endret 8. mars 2005 av torkelma Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hva med dette... Ser meget lovende ut, fint for de som kanskje kan tenke seg å oppgradere litt etter litt... Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ett bra 939 hovedkort med vifte vell å merke vil vell være dette? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL Bruker det sjøl, hører ikke vifta på hovedkortet i tillegg til at det er VELDIG overklokkingsvennlig Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Unngå MSI K8N Neo2 (Platinum) hvis du vil ha stille pc. Kortet yter vel bra og er ellers helt topp. Eneste skår i gleden er plasseringen av NBchippen som er RETT bak AGPporten slik at man med alt annet enn et mx4/9550-kort ikke får plassert passiv kjøleribbe på den. Og NB-viften skurrer endel, selv om den kan reguleres. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Anbefaler deg å lese denne testen. Alle hovedkortene der er gode kort.Det er liten forskjell i ytelse på dem. Største forskjellen på de er prisen,utstyr og funksjoner. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe Gigabyte GA-K8NS Ultra-939,men ombestemte meg og har nå bestilt Abit AV8-3rd Eye.Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Gigabyte kortet er at NB viften vistnok skal bråke veldig mye.Akkurat det med støy fra NB viften ser ut til å gjelde de fleste Nforce 3 Ultra 939 kortene. Siden jeg har NV5 kjøler på mitt Geforce 6800 er det heller ikke mulig å bytte ut NB viften med en passiv kjøler fordi skjemkortkjøleren blir i veien. Hmm..jeg har ikke hørt at K8NS - ultra 939 har en bråkete vifte, men derimot at K8NSNXP-939 bråker endel pga DPS vifta. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Så bør jeg kjøpe 754 viss jeg ikke vil bytte ut nb vifta med en valgjerd-stor megagrill? Liker ikke bråk! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Anbefaler deg å lese denne testen. Alle hovedkortene der er gode kort.Det er liten forskjell i ytelse på dem. Største forskjellen på de er prisen,utstyr og funksjoner. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe Gigabyte GA-K8NS Ultra-939,men ombestemte meg og har nå bestilt Abit AV8-3rd Eye.Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Gigabyte kortet er at NB viften vistnok skal bråke veldig mye.Akkurat det med støy fra NB viften ser ut til å gjelde de fleste Nforce 3 Ultra 939 kortene. Siden jeg har NV5 kjøler på mitt Geforce 6800 er det heller ikke mulig å bytte ut NB viften med en passiv kjøler fordi skjemkortkjøleren blir i veien. Hmm..jeg har ikke hørt at K8NS - ultra 939 har en bråkete vifte, men derimot at K8NSNXP-939 bråker endel pga DPS vifta. Les hva Snekker`n sier i denne tråden. Han har selv hatt det Gigabyte kortet og sier at den bråker veldig. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Så bør jeg kjøpe 754 viss jeg ikke vil bytte ut nb vifta med en valgjerd-stor megagrill?Liker ikke bråk! Leste du testen fra Anandtech? Abit AV8 kom på 2. plass i den testen,så det er et meget godt kort. Det er i tillegg lydløst. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Så bør jeg kjøpe 754 viss jeg ikke vil bytte ut nb vifta med en valgjerd-stor megagrill?Liker ikke bråk! Leste du testen fra Anandtech? Abit AV8 kom på 2. plass i den testen,så det er et meget godt kort. Det er i tillegg lydløst. Jeg klarer ikke å åpne testen med opera! Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Anbefaler deg å lese denne testen. Alle hovedkortene der er gode kort.Det er liten forskjell i ytelse på dem. Største forskjellen på de er prisen,utstyr og funksjoner. Jeg hadde selv tenkt til å kjøpe Gigabyte GA-K8NS Ultra-939,men ombestemte meg og har nå bestilt Abit AV8-3rd Eye.Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Gigabyte kortet er at NB viften vistnok skal bråke veldig mye.Akkurat det med støy fra NB viften ser ut til å gjelde de fleste Nforce 3 Ultra 939 kortene. Siden jeg har NV5 kjøler på mitt Geforce 6800 er det heller ikke mulig å bytte ut NB viften med en passiv kjøler fordi skjemkortkjøleren blir i veien. Hmm..jeg har ikke hørt at K8NS - ultra 939 har en bråkete vifte, men derimot at K8NSNXP-939 bråker endel pga DPS vifta. Les hva Snekker`n sier i denne tråden. Han har selv hatt det Gigabyte kortet og sier at den bråker veldig. Har kortet nå men merker ikke noe bråk Eneste som bråker med meg er en halveis gåen vifte på skjermkortet Lenke til kommentar
colakork Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hva med dette... Ser meget lovende ut, fint for de som kanskje kan tenke seg å oppgradere litt etter litt... Det så interessant ut. Noen tester av dette kortet? Produsenten er ukjent for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå