Gå til innhold

hvilke programmer er bra till å lage en sang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reason fra svenske propellerhead har en god blanding av verktøy, men kan ikke selv ta opp analog lyd direkte, men den kan anbefalles til alle som har lyst til å lage musikk på pc, og ikke har som primærbehov å drive 'hard disc recording'

Reason har mange softsynter og ganske ok midi støtte så langt jeg vet.

Kan anbefalles sammen med:

Virtual Piano (fra analogx.com)

virituel midi kabel (midiyoke, eller MapleVMCv352. hvilken som passer best er litt avhengi av OS)

og Goldwave (www.goldwave.com) til lydopptak, ymse behandlig av lydfiler.

demo på Reason kan lastes ned fra produsenten, svenske Propellerhead (www.propellerhead.se)

Den største fordelen jeg syns reason har fremfor andre mer seriøse programmer, er at den er inspirerende, og har masse funkjsjoner som gjør det lett å sitte å justere lyder i mange timer, gang på gang... uten å repetere seg selv.

S.

ps: man kan laste inn vokalspor i reason som 'samples' selv om det ikke er dette som reason er best på..

Lenke til kommentar
Reason fra svenske propellerhead har en god blanding av verktøy, men kan ikke selv ta opp analog lyd direkte, men den kan anbefalles til alle som har lyst til å lage musikk på pc, og ikke har som primærbehov å drive 'hard disc recording'

Reason har mange softsynter og ganske ok midi støtte så langt jeg vet.

Kan anbefalles sammen med:

Virtual Piano (fra analogx.com)

virituel midi kabel (midiyoke, eller MapleVMCv352. hvilken som passer best er litt avhengi av OS)

og Goldwave (www.goldwave.com) til lydopptak, ymse behandlig av lydfiler.

demo på Reason kan lastes ned fra produsenten, svenske Propellerhead (www.propellerhead.se)

Den største fordelen jeg syns reason har fremfor andre mer seriøse programmer, er at den er inspirerende, og har masse funkjsjoner som gjør det lett å sitte å justere lyder i mange timer, gang på gang... uten å repetere seg selv.

S.

ps: man kan laste inn vokalspor i reason som 'samples' selv om det ikke er dette som reason er best på..

Jeg tror ikke starteren av tråden er en produsent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...