Kenneth Dammyr Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Hei Ser at flere av de dyrere kameraene har en funksjon som spiller av en 1 Khz lyd eller no. Jeg sliter litt med å plassere denne funksjonen inn i praksis. Noen som vet hva dette skal brukes til? I tillegg til EBU fargestolpe som gir mulighet for fargesynkronsisering etter opptak, har XL2 også 1khz testtone ved enten -12 eller -20 dB EDIT: La til quote. Endret 7. mars 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Testtonegenerator med 1 kHz tone på hhv -12/-20dB, er en referansetone beregnet på den som skal legge lyd på filmen. (hjelpemiddel) Hvis man legger en lyd på filmen med et nivå >0dB, blir det skurr. Hjelpetonen slettes når lyden legges på. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ok, så den er for å forhindre den lave støyen som ofte kommer når lydmannen redigerer lyd. Greit. Men jeg skjønner ikke hvordan dette vil fungere i praksis. Legger han på en lyd som er på over(?) 0dB. Må han justere lyden etter den, hvordan? Kan jeg få en større forklaring. PS: Ikke bruk > og <, jeg husker aldri hvem som betyr hva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå