bas Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ok,veit ikke om dette er rette stedet,men min bror har en Medion MD2810 laptop som han mistet i gulvet og den landet selvfølgelig der ledningen fra strømadapteret går inn på hovedkortet slik at kontakten på hovedkortet blei ødelagt,maskinen ville ikke ta lading etterpå,ellers funket alt,helt til batteriet gikk tomt selvfølgelig. Cluet er at det viser seg å være mildt sagt håpløst å få tak i en ny slik kontakt for å lodde på hovedkortet.Har prøvd alle butikker i min ikke alt for store by,det gav ikke uventet null utbytte.Har vært i kontakt med de som driver med service på disse modellene,men det er "selvfølgelig" helt umulig for de å kunne sende meg en slik kontakt,de måtte som ventet ha inn hele maskinen slik at de kunne få sett på den,ergo suge penger ut av min bror for en servicesjekk (garantien gjelder ikke).Uansett hvor mye jeg spurte å hintet frampå så gikk det ikke å bestille en slik fra dem.Som et siste forsøk tok min far med seg hovedkortet med den ødelagte kontakten med seg på jobb siden han jobber i en stor næringspark med mye datakyndige folk,men ingen kunne hjelpe med noe. Derfor,hvor vanskelig kan det være??Er det noen som veit hvor man kan henvende seg for å få tak i dette? Selve kontakten ligner veldig på denne HER eller den helt til venstre på DETTE bildet.Det som er problemet er at det er litt flere loddepunkter på den ødelagte samt litt anerledes posisjon på føttene. Alle forslag tas i mot med åpne armer,har surret med dette i over en måned nå :-) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hva med å spørre produsenten av laptop'n? Lenke til kommentar
bas Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Nja,da må jeg prøve å få napp andre steder enn i norge i hvertfall.Det var Medion Norge som henviste meg til Compare Support som driver med reperasjons service på disse maskinene,men som sagt,det var helt umulig for de å kunne sende meg denne delen Ellers takk for tipset,får vel sette meg ned å skrive en mail kanskje i stedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå