TordGudva Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Hei dere, Jeg har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med... Jeg har nettopp kjøpt ny PC (beskrivelse: COMPAQ PRESSR1310 ) og har også kjøpt en ekstra harddisk (fra komplett.no). Harddisken jeg har kjøpt er en Maxtor DiamondMax 10 250GB S-ATA 16MB cache 7200RPM. Spørsmålet er bare om denne er i det hele tatt kompatibel med mitt HK?? Mulig at jeg er helt blind, men det SER UT som om disken som følger med (160 GB Western Digital) er en IDE-disk, og strømkildene og sånt ser ikke ut til å passe. Jeg har vel å merke ikke bestilt S-ATA kabler og sånt enda, så alt jeg sitter her med er en ny harddisk og en PC som ikke ser ut til å ha noen kabler som passer helt (vær oppmerksom på at jeg kan misforstå hvilke kabler som skal brukes, så skrik ut hvis det virker ulogisk at alt ikke medfølger). Eventuelt hvor på hovedkortet ligger S-ATA tilkoblingene? Spørsmålet er allikevel om hovedkortet mitt støtter S-ATA i det hele tatt?? Og finnes det noen måte jeg kan få brukt disken på, eller har jeg kjøpt katta i sekken?? Jeg har lest litt og sett at man kan få noen PCI-kort som kanskje kan gjøre jobben, men forutsetter ikke disse at hovedkortet støtter S-ATA i utgangspunktet? Jeg er MEGET takknemlig for alle svar som bidrar til at jeg får løst problemet! Håper ikke jeg drar fram en problemstilling som er diskutert til døde nå. Med vennlig hilsen, Tord Endret 7. mars 2005 av TordGudva Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 vel..... ut i fra det jeg vet ( har jobbet med klargjøring hos elkjøp ) så støtter ikke dette hovedkortet S-ATA. men ja du får kjøpt pci kort som gjør jobben... og nei, hvis du går til innkjøp av pci kort som tar seg av S-ATA så må ikke hovedkortet støtte S-ATA.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå