HondaNSR Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er det mulig å sette inn flere harddisker i en bærbar pc? Får min Amilo 1630 på torsdag Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Enkelte Laptop's har støtte for to HDD. Men flesteparten ikke. Du må nokk satse på en ekstern harddisk! Det er ikke mye du får plass til i bærebare pc'er... Endret 7. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du må da enten oppgradere til en større harddisk (120gb er på vei) og dele den opp i to partisjoner, eller du må beholde den du har og kjøpe en ekstern disk. Det siste alternativet vil gi deg mye mer GB med lagring for pengene. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, det går an å ha flere harddisker i en bærbar PC. Et naturlig forslag ville være å tape en ekstern harddisk utenpå kabinettet, ikke å anbefale, men hei, hvem teller? :!: Og det går jo an å fjerne samtlige cd/dvd-spillere til fordel til en ekstra haddisk, men er det kontakter nok, ne! :!: Og du kan koble gjennom USB, men da mister du jo hele poenget med en ekstra harddisk, men siden du selv har valgt, synd for deg! :!: Som en oppsummering vil jeg påpeke at denne meldingen burde leses av samtlige dimlinger på dette forumet. Dette er særdeles godt stoff, og er relevant i alle sammenhenger. Du som ikke synes dette er noe for deg, eller mener at alt jeg skrev bare var svada og annet kødd, takk for opplysningen Men hvem bryr seg? Mvh. Fredrik Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tullepost over ja. Nei ALLE bærbare kan ikke ha flere harddisker. Det finnes enkelte maskiner som kan det, men det er ikke så mange. Når det gjelder A1630 så kan den bare ha en intern harddisk. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Og du kan koble gjennom USB, men da mister du jo hele poenget med en ekstra harddisk, men siden du selv har valgt, synd for deg! Hmm..hvorfor? Jeg gjør dette (FW), det funker fint. Bærer rundt på det en trenger, resten lagres hjemme, med uendelige ekspansjonsmuligheter. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Blir nok en ICY BOX og en 120gb disk som ligger og slenger så lenge da, pc`en kommer førhåpentlivis på torsdag.=) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Og om du skulle ha en harddisk fra en stasjonær eller laptop liggende, holder det å kjøpe et kabinett du kan sette den i. Lenke til kommentar
knutigro Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Slemger meg på tråden med liknende spørsmål: Kan jeg bytte ut harddisken i min bærbare? Det vil si, ta ut min 30 Gb harddisk og sette inn en ny med samme målene, men med mer lagringsplass? Dette skulle vel ikke være noe problem... knut Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jepp. Så lenge den er 2,5tommer. Du kan få opp til 120GB, hvis du bestiller fra utlandet. Det kan hende at du må skru den inn i en ramme. Rammen sitter rundt den hardisken som står inni... Husk å velge rett om du har sata eller ide... Dette er enkelt, på fleste parten av lapptops er det bare å skru ut en luke under pc, og bytte den ut. Endret 8. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 120GB til bærbar er vel ikke tilgjengelig her til lands ennå? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ikke enda, men er vel rett rundt hjørnet. Foreløpig er 100Gb det meste.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå