mysjkin Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Dette likner kanskje litt på reklame, håper det går bra allikevel... Jeg har begynt å bruke et system for syslog av nettverket basert på syslog-ng, postgresql, mod_perl og apache(2) nå. Koden hadde sikkert ikke tatt skade av litt opprydding og kommentering og installeringen er -- vel-- manuell., men det funker supert på mitt hjemmenett med (for tiden) 6 maskiner. Se http://sickel.net/syslog for mer info. Det er sannsynligvis ikke for vanskelig å porte koden til å kjøre mot mysql, men siden det er postgresql jeg bruker for dette systemet, har jeg ikke sett noe på det. (I perl-koden skulle det bare være å bytte ut en DBD. portingen kommer i sql-scriptet som setter opp databasen) Hadde vært interessant om noen gadd å ta en titt på det, jeg kan selvfølgelig assistere dersom (eeh når...) det dukker opp problemer. Forresten, jeg kjører databasen på en 266 PII med 64 MB, det er litt i minste laget, når gatewayen tar en M. (Er jo ikke forbauset om noen allerede har laget omtrent det samme, men websøk etter syslog-systemer rundt postgresql gav ikke mye treff) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Reklame? Nei nei nei, slikt som dette er bare positivt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå