Gå til innhold

Gaming Pc - Hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva mener dere om dette oppsettet?

 

Ser etter en Pc som er god til gaming og som har relativt bra muligheter innen overklokking.

 

 

 

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte

Socket 939 512KB cache "Winchester"

 

Abit Fatal1ty AN8 Hovedkort for S939

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L.

 

XFX GeForce 6800 Ultra 256MB Skjermkort

8x AGP, 256BIT, DDR3, DVI+DVI+TV, Retail

 

Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

Caviar Special Edition 8MB cache

 

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk

 

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

 

 

Jeg har 320w strømforsyning fra før, men det holder vel ikke?

 

Gi ris og ros :)

 

VH Joppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si noe når du ikke har priser vi kan se på. Når du kjøper en heftig maskin i dag vil det jo lønne seg å kjøpe en med pci-e skjermkort? Og da må du jo bytte ut hovedkortet oxo regner jeg med. Er du heldig med cpuen kan du faktisk klokke den opp til 4000+ hastighet.

Lenke til kommentar

ville mye heller gått for dette

 

3000+ winchester (går for det meste lett opp til 2.4ghz ++)

dfi nf4 ultra-d <- beste hovedkort serien du kan oppdrive (overklokker ekstremt)

ocz rev2 platinum pc3200 2x512

ocz powerstram 520w

geforce 6800gt (ulta koster så evig mye)

zalman 7000b cu

maxtor 200gb 16mbit cache serial ata

lian-li pc-50 (lite og kjekt alum kabbis til 750spenn) eller pc7 scand (microplex)

Lenke til kommentar
ville mye heller gått for dette

 

3000+ winchester (går for det meste lett opp til 2.4ghz ++)

dfi nf4 ultra-d <- beste hovedkort serien du kan oppdrive (overklokker ekstremt)

ocz rev2 platinum pc3200 2x512

ocz powerstram 520w

geforce 6800gt (ulta koster så evig mye)

zalman 7000b cu

maxtor 200gb 16mbit cache serial ata

lian-li pc-50 (lite og kjekt alum kabbis til 750spenn) eller pc7 scand (microplex)

Han har jo ikke sagt at han skal spare penger. Han trenger bare å bytte skjermkortet med et pci-e skjermkort.

Lenke til kommentar

Hvis han skal kjøpe begge deler ville jeg personlig gått for det hovedkortet. Kortet er etter min erfaring veldig bra til Intel. Tviler på at det er så veldig mye dårligere til AMD. Kjøper han et AGP-hovedkort og skjermkort låser han seg mer i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle innspill.

 

Tingen er at et pci-e kort er mye mer kostbart. Dette ultra kortet jeg har funnet fram er på tilbud og koster litt i underkant av 4000.

 

Hørt mye bra om dette hovedkortet så blir jo litt trist og eventuellt bytte det ut. Det samme går for 3d kortet, har lyst på ultra, men hvis jeg må opp 1200kr, så lønner det vel seg å gå ned til GT?

 

Spørsmålet må vel bli, hva tjener jeg mest på. Bytte ut skjermkort, eller bytte ut hovedkort?

 

VH. Joppe

Endret av joppzter
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha mest ytelse for pengene lønner det å stikke innom mpx.

 

Kjøp DETTE skjermkortet og DETTE hovedkortet.

 

Du vil ikke angre på det. :thumbup: Men vær kjapp. Det er bare 6 skjermkort igjen! :dribble:

 

Hovedkortet er forresten litt billigere andre steder, men bare ca 70kr. Handler du de andre varene fra komplett eller pcutstyr lønner det seg å kjøpe det der.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Overall, the MSI K8N Neo2 Platinum motherboard was a fantastic board to work with, and we would not hesitate to recommend it for anyone looking to get into the socket 939 club.

 

Det har ikke fått annet enn gode kritikker nei. Som du ser har bleedingedge sagt at det er et av de beste overklokkings-hovedkortene de har vært borte i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...