Pålarn Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei.. Etter at jeg hadde spillt litt Call of Duty, så begynte maskina å jobbe treigt som bare f***! Jeg prøvde å restarte maskina, men den jobba like treigt! Jeg trykka ctrl+alt+del for å sjekke hvor mye prossesoren jobber på og da sto det konstant 100%! Den gikk ikke ned i det hele tatt så jeg reboota dataen, så jeg lurer på hva som får maskina til å jobbe sånn! (evt. hvilket Virus?) Jeg bruker Norton og Zone alarm! PM.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Trykk CTRL+ALT+DELETE og se om du finner noen mistenkelige aktive prosesser. Jeg gjetter på at du finner en fil som heter scvhost.exe. Men sjekk stavemåte og les nøye, du kommer nemlig til å finne mange filer av typen svchost.exe, og disse er nødvendige for at Windows skal fungere. Altså: Filnavn jeg her har merket med rødt er virus, mens blått indikerer en ufarlig prosess. Si ifra når du har undersøkt. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har hatt det samme problemet... Jeg formaterte livet av &%#&% !! Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Har hatt det samme problemet...Jeg formaterte livet av &%#&% !! Du formaterte hva? Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Trykk CTRL+ALT+DELETE og se om du finner noen mistenkelige aktive prosesser. Jeg gjetter på at du finner en fil som heter scvhost.exe. Men sjekk stavemåte og les nøye, du kommer nemlig til å finne mange filer av typen svchost.exe, og disse er nødvendige for at Windows skal fungere. Altså: Filnavn jeg her har merket med rødt er virus, mens blått indikerer en ufarlig prosess. Si ifra når du har undersøkt. Hvordan kan jeg fjerne denne? scvhost.exe Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Vist det er scvhost.exe så er det vel gjerne ein blaster orm du har fått. sjå om det ikkje ligg ein patch fra microsoft du kan fjerne den med. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du formaterte hva? Jeg formaterte hele systemdisken.... Hehe, sikkert mye jobb for noen. Jeg kjører en ren systemdisk uten noe annet en win.... Ble kitt det ja Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 rundll32 gjør også dette. Den blir brukt til å starte 16-bits programvare, og noen av de er ikke alltid like grei med å slippe på prosessene etterpå. Har sitt dette en del da min sønn har spillt noen spill, at rundll32 ligger på 100% CPU aktivitet uten å slippe på resursene. Enkleste er å terminere denne oppgaven. Hvis det er svhosts så kan det også skyldes det samme, bare at det er et 32-bits program som henger. Men du skal kunne terminere denne servicen og. Hvis du ikke får terminere den, så bør du sjekke for virus. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dersom du finner ut at scvhost.exe er aktiv, terminerer du ganske enkelt prosessen. Så kjører du en antivirusscan. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Heisann.. Jeg reboota dataen, men når vi prater på det så: Maskina mi jobber fortsatt litt treigt og henger seg i 2. sek og tar 1 min. å åpne Windows Media player og MSN 7.0 henger seg med en gang! Se vedlagdt bilde å se hvilke prosseser som står å går! I dag tidlig starta jeg dataen i Safe mode og starta div som: Kaspersky, Ad-Aware og Spybot S&D, Disk defragmentering og disk Clean up og det sto på i 7 timer idag! Maskinen ble litt kjappere, men ikke så kjapp som før! Klarer disse programmene å fange alle virus eller ligger det igjen noen? Jeg avslutta rundll32, men merket ikke stor forskjell! Det må være noe feil et sted her! Ligger igjen et virus noe sted??!!?? Det vises at CPU usage er 0% men dataen henger seg selvom! Burde jeg ta sånn Repair på WIndows så vil det kanskje bli bedre? Hjelp meg!! PM PS. for å få bedre/klarere bilde så må du zoome/utvide en gang inn på det! Og hva er det ''system idle Process''?? Endret 9. mars 2005 av Pålarn Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har opplevd dette i blandt, men da er det explorer.exe som trekker 100% cpu-kapasitet.... Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Men nå bruker den ikke 100%! Men maskina henger seg i 2 sek. og sånt, og MSN 7.0 henger seg totalt, og det tar flere minutter å åpne Windows media player! Spyware programmene fant noen spyware men sletta de og kaspersky fant 4 virus og sletta de, og jeg scanna alle diskene, men maskina ble ikke mye kjappere! Hva må gjøres? Vil helst ikke reformatere alle diskene med spill og sånt! Den var MYE kjappere før!! Endret 9. mars 2005 av Pålarn Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Merkelig. Ved første øyekast ser jeg ingen mistenkelige prosesser i den listen du la ved forrige innlegg. Og dette kom etter at du spilte Call of Duty? Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Prøv en online scan du! Her Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Merkelig. Ved første øyekast ser jeg ingen mistenkelige prosesser i den listen du la ved forrige innlegg. Og dette kom etter at du spilte Call of Duty? Hei.. Den jobber ikke tregt etter at jeg har spillt Call of Duty, men hele tiden! Men ikke under spill og sånt! Har som sagdt tatt virus scan og spyware scan,men den ble ikke så mye kjappere! Vil ha den slik som den har vært før! Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hei.. Sletta Norton Anti Virus 2004 og da ble det ikke noe problem lenger! Takker for all hjelp jeg har fått! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Skaff deg et antivirusprogram som tar litt mindre ressurser. NOD32, for eksempel. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hei.. Jeg bruker Kaspersky Anti-Virus Personal og det funker veldig bra hittil og bruker ganske mye mindre ressurser enn Norton! Hva er NOD32? Heter programmet det? Lenke til kommentar
akh Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ja, det er et antivirusprogram, etter mitt syn det beste. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg bruker NIS 05... det er beste jeg har hatt... bruker litt resurser, men det er vært det! (har nok resursjer til mitt bruk) Har prøvd F-secure, McAffe og panda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå