joda_321 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Som tidligere nevnt er jeg grønn i Linux, men her er saken: jeg skal installere Apache server på maskinen min, men når jeg skriver "./configure" kommer bare denne medlingen opp: configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH mangler jeg en compiler eller? og hvordan får jeg tak i det? PS! det kommer mange flere kodelinjer også, men bare her kommer errormelding. edit: leif Endret 7. mars 2005 av joda_321 Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg har lastet det ned, men jeg skjønner ikke hvordan jeg installerer det, skjønner du. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Som tidligere nevnt er jeg grønn i Linux, men her er saken: jeg skal installere Apache server på maskinen min, men når jeg skriver "./configure" kommer bare denne medlingen opp: configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH mangler jeg en compiler eller? og hvordan får jeg tak i det? PS! det kommer mange flere kodelinjer også, men bare her kommer errormelding. edit: leif Hvis du er "grønn" på Linux hvorfor prøver du å kompilere programvare fra kildekode? Installer Apache som følger med din distro. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg har lastet det ned, men jeg skjønner ikke hvordan jeg installerer det, skjønner du. Har distribusjonen du bruker pakkemanager? Hvis den har det, bruk den for å installere Apache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå