Gå til innhold

Kjøpe rimlig Bra prosessor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker svart fort! Om mulig.

Skal kjøpe meg ny data, og lurer på hva jeg skal velge mellom Intel og AMD prosessorer. Jeg ønsker att prosessoren skal fungere bra på de fleste nye spill og ikke daffe av når det jobbes en del.

Jeg har sett på forskjellige cpu's. Problemet er vel att jeg ikke vet hva som er bra og ikke.

Jeg har lyst på å kjøpe meg en Intel Pentium 3.2 GHz, eneste grunnlaget mitt for å kjøpe den er for att det står 3.2 GHz.

Så dere skjønner vel att jeg trenger hjelp..

Hva bør jeg kjøpe meg, vil ha en prosessor til bortimot 2000 kroner.

Om dere sier hvor jeg kan få tak det dere finner ut av, hadde det vært glimrende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja hvorfor ikke kjøpe en 3000+ fra AMD, denne får du for 1290.- kr og du vil ikke merke forskjell på den og en 3200+ eller en 3,2 fra Intel uansett. Så kan du bruke reten til hovedkort :hmm:

litt enig der. + at en 3000+ har et veldig godt overklokkings potensiale :D

Lenke til kommentar
trenger ikke annet hk visst du skulle klokke litt, men dersom du skal klokke mye bør du kanskje velge for eks. msi eller gigabyte hk

Hvor har du det i fra at Abit AV8 ikke er en god overklokker? Alle testene jeg har lest av Abit AV8 sier det motsatte. Hardware sin egen test sier også at det er en god overklokker.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hmm, okei.

Men vil du tro att det jeg har velgt meg der oppi funker bra som spill pc?

Er den "kraftig" nok til å drive de fleste nye spill tror du?

Abit AV8 er uten tvil et bra hovedkort. Jeg har bestilt akkurat det kortet selv.

Her er en bra test av Abit AV8.

Lenke til kommentar
trenger ikke annet hk visst du skulle klokke litt, men dersom du skal klokke mye bør du kanskje velge for eks. msi eller gigabyte hk

Hvor har du det i fra at Abit AV8 ikke er en god overklokker? Alle testene jeg har lest av Abit AV8 sier det motsatte. Hardware sin egen test sier også at det er en god overklokker.

var kun EKSEMPEL på gode overklokker kort. Har aldri sagt at Abit AV8 er et dårlig klokkerkort. Ser du at jeg har skrevet det noen plass?

tvert imot så har jeg også lest at Abit AV8 er et godt kort, men nevnte de korta fordi jeg har hatt personlig erfaring med de. Har faktisk et Gigabyte kort selv her nå.

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

var kun EKSEMPEL på gode overklokker kort. Har aldri sagt at Abit AV8 er et dårlig klokkerkort. Ser du at jeg har skrevet det noen plass?

tvert imot så har jeg også lest at Abit AV8 er et godt kort, men nevnte de korta fordi jeg har hatt personlig erfaring med de. Har faktisk et Gigabyte kort selv her nå.

Du skriver at hvis man skal klokke litt,så kan man kjøpe Abit. Hvis han skal klokke mye,så bør man kjøpe MSI eller Gigabyte. Da skjønner jeg det slik at Msi og Gigabyte er mye bedre overklokkere.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Du skriver at hvis man skal klokke litt,så kan man kjøpe Abit. Hvis han skal klokke mye,så bør man kjøpe MSI eller Gigabyte. Da skjønner jeg det slik at Msi og Gigabyte er mye bedre overklokkere.

Kunne kanskje formulert meg på en annen måte, men poenget mitt her at det var eksempler, og her har du missforstått litt. Finnst masse gode klokkekort der ute, og jeg gidder ikke å starte en "Hvilket kort er best" diskusjon, men som jeg understreker her, nok en gang, så mente jeg de som eksempler.

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...