Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) hm jer er enig i mye av det som står her, men det blir litt rart å ta vgt20 under en klype også. for nå og da, havner det dessverre et bra band på vg lista. så det jeg tenker på er "gjennomsnitt-musikken" som ligger på lista. da tenker jeg på Britney, Linkin Park, Snoop Dog osv personlig syntes jeg det meste av det som ligger på vg20 er elendig musikk. min mening er at det egentlig ikke skulle gått under kategorien musikk i det hele tatt! heller noe som "pest" eller "psykiske lidelser" det er jo hovedsaklig unger som kjøper musikk de hører på radioen, som de egentlig ikke liker noe mer enn alt annen musikk,men "må" kjøpe det pga "gruppepress" det er min teori da! edit: leif var her! Endret 7. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Musikken som ligger på topp 20 varierer fra uke til uke, så det blir umulig å si. Topp 20-musikk er ikke en sjanger. Det var det jeg prøvde å få frem Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg eier fire av albumene på topp 40 lista, og jeg har dritbra musikksmak Hi ho ho hi.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Musikken som ligger på topp 20 varierer fra uke til uke, så det blir umulig å si. Topp 20-musikk er ikke en sjanger. Jeg vil påstå at det er en sjanger. Musikken som er på Topp 20 er såkalt "populærmusikk". Det ligger litt i ordet, selv om ikke alt som er på T20 kan kalles pop. Men vil fram til at det som ligger der, er musikk som er pop hos ungdom per dags dato. Altså, en sjanger. Altså, pop, altså, pop, altså, pop.. Ekko? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg vil påstå at det er en sjanger. Musikken som er på Topp 20 er såkalt "populærmusikk". ja, på en måte blir det riktig, men det blir feil også. brått kan det jo være det havner noe metal/heavy rock som skiller seg ut på lista(pleier ikke holde seg lenge der da) Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Janis Joplin var jo på Topp 20 en gang. "Ohh Lord, wont you buy me a Mercedes Benz osv..." Edit: Folk tror Metal er satanmusikk. All slags Metal. Arg. Endret 7. mars 2005 av |/|etallica Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Topp 20 er musikk som en stor del av befolkningen liker. Det kan være både pop, rock, metal (enn dog pusete, som f.eks. Metallica), med mer. Er denne musikken dårlig fordi mange mennesker liker den? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeezuz, ble litt engasjert nå gitt!! Hør på Alek - Eneste for meg! T20 Et klingende eksempel som jeg håper jeg gir en gnist til diskusjonen.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Topp 20 er musikk som en stor del av befolkningen liker. Det kan være både pop, rock, metal (enn dog pusete, som f.eks. Metallica), med mer. Er singelkjøpere en stor del av befolkningen? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Får veldig god hjelp av radioen da. Er den musikken som havner på topp 20 lista. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Topp 20 er musikk som en stor del av befolkningen liker. Det kan være både pop, rock, metal (enn dog pusete, som f.eks. Metallica), med mer. Er denne musikken dårlig fordi mange mennesker liker den? Noen hevder jo her at den er dårlig. For min del vil jeg si at den er heller kjip siden 90% av musikken som er på T20 er ganske enkel popmusikk. Ja, til tider popper det opp noe metal eller lignende fordi noen fjortisser synes kanskje det er litt kult med forandring i forhold til Alek - Eneste for meg, men de svinger som oftest fort tilbake. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 98% av musikken på topp20 er skrot synes _jeg_. Enkelt og greit. Musikken høres ikke bra ut, i _mine_ ører. Noen av artistene er sikkert flinke, men de er i undertall, synes _jeg_. La oss da si at ditt favoritt dødsmetall band.. selger mye singler og kommer inn på listen.. Suger Topp20 fortsatt like mye? Ser du ikke 98%? Hvis et band kommer inn på den listen, i løpet av ett år, har holder vi oss fortsatt ca på 98 prosent? eller huh? Og, jeg liker ikke DM, ellers takk. _Jeg_ foretrekker musikk hvor _jeg_ forstår hva vokalisten sier uten å måtte angstrenge meg og forstatt ikke skjønne bæret av hva han/hun synger. Men nok OT nå. EOD Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Fenomenet med Topp-20 lista er at de fleste sangene som kommer rett på toppen ligger der en liten stund, så er sangen (og kanskje hele bandet) glemt for evig tid. Kan sammenlignes med mange av Søppel-trådene her på forumet. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Fenomenet med Topp-20 lista er at de fleste sangene som kommer rett på toppen ligger der en liten stund, så er sangen (og kanskje hele bandet) glemt for evig tid. Kan sammenlignes med mange av Søppel-trådene her på forumet. Kan vi sammenligne SO3 med "Rednex - Old Pop in an Oak"..? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Topp 20 er basert på salget av singler, ikke hva folk hører på. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Se på lista da folkens; Spy på den: 1. (2) 6 Philip og Sandra -Sommerflørt 2. (3) 7 Espen Lind -Unloved 3. (NY) 1 Alek -Eneste for meg 4. (4) 11 Linkin Park/Jay-Z -Numb/Encore 5. (1) 3 Kent -Max 500 6. (5) 7 Dina -Hvis 7. (7) 2 Jennifer Lopez -Get Right 8. (11) 3 Brian McFadden/Delta Goodrem -Almost Here 9. (8) 5 Eminem -Like Toy Soldiers 10. (9) 6 The Chemical Brothers -Galvanize 11. (12) 18 Eric Prydz -Call On Me 12. (6) 2 U2 -Sometimes You Can't Make It On Your Own 13. (10) 11 Green Day -Boulevard Of Broken Dreams 14. (RE) 18 Bertine Zetlitz -Fake Your Beauty 15. (15) 16 Usher feat. Alicia Keys -My Boo 16. (13) 2 Nelly feat. Tim McGraw -Over And Over 17. (NY) 1 Uniting Nations -Out Of Touch 18. (RE) 16 Britney Spears -My Prerogative 19. (RE) 15 Gwen Stefani -What You Waiting For? 20. (14) 7 Diverse artister -Nå e det tid Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Lett å like er stikkordet. (I alle fall om man er < fjortis.) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Om top20 musikken er bra kommer ann på kem som hører på og kas sanger. Blir som å si at filmer som går på kino er noe bra? Det kommer jo nye filmer og av forskjellige sjangre hele tiden. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 For å være ærlig, så er det en god del musikk der som går gjennom "brukertesten" min da... men det er MYE musikk som er syyykt dårlig der og! Det er liksom sanfer jeg elsket som 8-åring Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Se på lista da folkens; Spy på den: 1. (2) 6 Philip og Sandra -Sommerflørt 2. (3) 7 Espen Lind -Unloved 3. (NY) 1 Alek -Eneste for meg 4. (4) 11 Linkin Park/Jay-Z -Numb/Encore 5. (1) 3 Kent -Max 500 6. (5) 7 Dina -Hvis 7. (7) 2 Jennifer Lopez -Get Right 8. (11) 3 Brian McFadden/Delta Goodrem -Almost Here 9. (8) 5 Eminem -Like Toy Soldiers 10. (9) 6 The Chemical Brothers -Galvanize 11. (12) 18 Eric Prydz -Call On Me 12. (6) 2 U2 -Sometimes You Can't Make It On Your Own 13. (10) 11 Green Day -Boulevard Of Broken Dreams 14. (RE) 18 Bertine Zetlitz -Fake Your Beauty 15. (15) 16 Usher feat. Alicia Keys -My Boo 16. (13) 2 Nelly feat. Tim McGraw -Over And Over 17. (NY) 1 Uniting Nations -Out Of Touch 18. (RE) 16 Britney Spears -My Prerogative 19. (RE) 15 Gwen Stefani -What You Waiting For? 20. (14) 7 Diverse artister -Nå e det tid Vel, ser i hvertfall fire av låtene som fenger MEG på den lista. Kent har en av dem. Så svaret fra undertegnede (etter at stemmene er talt opp og sortert) må bli et rungende og glassklart "Av og Til". Og hvorfor poster jeg egentlig i denne ubrukelige tråden...*gremmes* T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå