Gå til innhold

Er musikken på vg-lista topp20 egentlig bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs jo helt da.. kan ikke kategorisere noe som topp20 musikk.. for det måles bare etter hva som blir kjøpt.. som hvis et eller annet band du liker selger som bare H.. så kommer de på listen..

Helt enig.

Maiden var jo på lista for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Synes dere AMD er bra? Synes dere Audi er bra? Synes dere Cola er den beste brusen?

VG Topp 20-listen er en liste over hva som selger mest her i Norge. I teorien skulle folk likt musikk etter hva som solgte mest, siden den som selger mest er mest populær, men jeg vil påstå at folka som kjøper cd-singler ikke er så godt representeret her på hw.forumet.

Egentlig var vel ikke dette noe innslag til diskusjonen, heller et par påstander skutt ut som leirduer. :blink:

Lenke til kommentar

98% av musikken på topp20 er skrot synes _jeg_. Enkelt og greit. Musikken høres ikke bra ut, i _mine_ ører. Noen av artistene er sikkert flinke, men de er i undertall, synes _jeg_.

NB: Grunnen til heftig bruk av "_" pågrunn av å slippe å bli flamet for å si at ting bare er slik, fordi jeg mener det. Som skjer hver gang jeg sier min mening om all slags Death/Black metall.

Lenke til kommentar
98% av musikken på topp20 er skrot synes _jeg_. Enkelt og greit. Musikken høres ikke bra ut, i _mine_ ører. Noen av artistene er sikkert flinke, men de er i undertall, synes _jeg_.

NB: Grunnen til heftig bruk av "_" pågrunn av å slippe å bli flamet for å si at ting bare er slik, fordi jeg mener det. Som skjer hver gang jeg sier min mening om all slags Death/Black metall.

La oss da si at ditt favoritt dødsmetall band.. selger mye singler og kommer inn på listen.. Suger Topp20 fortsatt like mye?

Lenke til kommentar
Synes dere AMD er bra? Synes dere Audi er bra? Synes dere Cola er den beste brusen?

VG Topp 20-listen er en liste over hva som selger mest her i Norge. I teorien skulle folk likt musikk etter hva som solgte mest, siden den som selger mest er mest populær, men jeg vil påstå at folka som kjøper cd-singler ikke er så godt representeret her på hw.forumet.

Egentlig var vel ikke dette noe innslag til diskusjonen, heller et par påstander skutt ut som leirduer. :blink:

det er rett og slett sånn det er lagt opp til, dårlig musikk er det som blir reklamert for og som kommer på fjortis samleskiver osv.

plateselskapene har lagt det opp til at det skal bli sånn.

jeg for eksempel kjenner ingen som liker sånn musikk...

Lenke til kommentar

La oss da si at ditt favoritt dødsmetall band.. selger mye singler og kommer inn på listen.. Suger Topp20 fortsatt like mye?

da suger alle andre sangene enn den ene sangen

er som oftest 1 bra sang inne der om gangen, ikke mer

Lenke til kommentar
det er rett og slett sånn det er lagt opp til, dårlig musikk er det som blir reklamert for og som kommer på fjortis samleskiver osv.

Jammen, det er jo det som er sakens kjerne her! Det er ikke dårlig musikk i noen lyttere sine ører! De elsker Eric Prydz eller gudene hva han heter, de elsker puppene til Sandra og de elsker den utrolig irriterende saxen eller hva det er til Jennifer Lopez.

Og det er poenget mitt. En stor del av Norges single-kjøpere kjøper slik musikk. Og da må det være en stor del som liker den også. Dessverre.

Lenke til kommentar

Om musikken er bra eller ikke kommer an på øret som hører.

Å si at all musikken som er på topp 20 lista er dårlig blir bare for dumt. Folk kjøper jo ikke musikk pga at de ikke liker den.

Edit: har egentlig alltid lurt på hvor mange cd singler som selges i løpet av en uke.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Jeg tror VG-lista topp 20 representerer musikksmaken til et relativt lite segment av musikkjøpere. Lista er basert på solgte singler over disk fra 100 butikker rundt om i landet. Tid kjøpte du en cd-singel sist? Jeg kjøpte cd-singler da jeg var 12-15 år gammel, og jeg vil tro det er veldig mange i akkurat dette segmentet som kjøper singler. Det er også interesseant å se på hva slags musikk som kommer ut på singel. Tok for gøy et søk på Dina på cdon.com. Jeg fikk fire singler og to album. Gwen Steffani, to album og fire singler. Det at en singel koster ca 20-30 kroner gjør det også mer overkommelig å kjøpe for fjortisser med 100kr i ukelønn.

Ta en titt på Topp 40, som er utarbeidet på samme måte som topp 20 borsett fra at det er snakk om album, ikke singler. Nivået på musikken er et par hakk høyere når det gjelder kjøp av album kontra singler. Jeg eier fire av albumene på topp 40 lista, og jeg har dritbra musikksmak :D

Lenke til kommentar

Jammen, det er jo det som er sakens kjerne her! Det er ikke dårlig musikk i noen lyttere sine ører! De elsker Eric Prydz eller gudene hva han heter, de elsker puppene til Sandra og de elsker den utrolig irriterende saxen eller hva det er til Jennifer Lopez.

Og det er poenget mitt. En stor del av Norges single-kjøpere kjøper slik musikk. Og da må det være en stor del som liker den også. Dessverre.

Jeg vil poengtere at det er et lass med folk som kjøper det fordi de følger andres smak, eller faktisk ikke vet om noen annen musikk... :ermm: (Jeg vet om mange mennesker)

Lenke til kommentar

Man kan nesten ikke spørre dette spørsmålet mener ihvertfall jeg.

Fordi VG-Lista er alle sjangre og alle artister.

Selv synes jeg noe av det som er der er bra.

Det blir helt feil å gjøre som en eller annen skrev lengre oppe:

"Fasit: nei"

Selfølgelig kan ikke du si det der. Musikk er en smaksak og om du ikke liker musikken som kommer på VG-Lista så gjør en stor del av andre det. Uansett om det er "fjortisser" som liker den.

Er enig med Billy Bob (fett nick by the road) i det han sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...