Gå til innhold

Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI vs. MSI K8N Diamond

Anbefalte innlegg

Morn.

Prioritet i forbindelse med Nytt Hovedkort

Kandidatene:

#1:Gigabyte K8NXP-SLI

#2: MSI K8N Diamond-SLI

Viktigste egenskap: Stabilitet

Jeg vil ha et pålitelig hovedkort som ikke skuffer. Valget står mellom MSI og Gigabyte. DFI og Asus er ikke aktuellt.

Kortet skal ikke overklokkes, men skal kjøres på stock.

Hva tror dere jeg vil bli best tjent med, gi grunnlag for deres argumenter på en objektiv måte. "K8N Diamond har jeg og det er dritdigg kjøp det" hjelper ingenting.

takker for alle råd :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er spørsmålet : Har du bruk for SLI?

Hvis du legger vekt på stabilitet, så ville jeg valgt nForce4 Ultra hovedkort. Hvorfor? Forde SLI korta (iallefall hvis du faktisk skal kjøre med 2 skjermkort) krever en god strømforsyning for å kjøre stabilt. Her snakker vi noe sånn som OCZ PowerStream 520W...

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet : Har du bruk for SLI?

Hvis du legger vekt på stabilitet, så ville jeg valgt nForce4 Ultra hovedkort. Hvorfor? Forde SLI korta (iallefall hvis du faktisk skal kjøre med 2 skjermkort) krever en god strømforsyning for å kjøre stabilt. Her snakker vi noe sånn som OCZ PowerStream 520W...

jeg har allerede XFX 6800GT PCI-X. fikk det på lagersalg nytt og ubrukt for 2806 kroner, så hvis jeg en gang i mai finner et kort til innbruddspris så er det greit å ha muligheten. :whistle:

når det gjelder PSU: har Enermax Coolergiant 600W. ;)

DFI er det mye rusk med, tar heller MSI da.

Hva med Gigabyte betroz?

Lenke til kommentar

Ok da velger du klart SLI kort. Gigabyte kortet er slettest ikke dårlig, men det har ikke like god ytelse som MSI og DFI kortet @ default, og så overklokker det ikke så bra. Så jeg personlig ville valgt MSI kortet. (egentlig DFI :p)

Men jeg baserer mitt råd ut i fra Anandtech testen, og fordi jeg har ett MSI kort i min egen PC. (K8N NEO2)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Vel, men jeg har lest om at Diamond kortet har 4,9 mb\s i minnebåndsbredde istedenfor 5,9mb\s? hva er dette?

når det gjelder DFI så ser jeg det er mange som skriker om problemer....kjenner ikke merket så godt. og skal ikke overklokke.

Lenke til kommentar

Faktisk så har veldig mange folk hatt problemer med alle SLI korta! Anandtech forklarer om det også. Etter mye testing har de fått alle SLI korta helt stabile. Så da gjenstår : funksjonalitet, ytelse og overklokkings egenskaper.

Lenke til kommentar
Faktisk så har veldig mange folk hatt problemer med alle SLI korta! Anandtech forklarer om det også. Etter mye testing har de fått alle SLI korta helt stabile. Så da gjenstår : funksjonalitet, ytelse og overklokkings egenskaper.

uff.....selv Diamond kortet?

som sagt, jeg vil bare ha et stabilt kort jeg...er det too much to ask?

men hadde det ikke vært for at Diamond Undervolter, samt av en eller annen grunn har dårligere bandwidth, hadde jeg tatt det glatt.

Lenke til kommentar

MSI Diamond kortet har vel en klar fordel i mine øyne ved at de har brukt et creative integrert lydkort istedenfor den vanlige realtek'en.

Creative sin løsning ender opp med ca. 5% cpu benyttelse, mens andre konkurrenter kan lande helt oppe rundt omkring 30% som er relativt vanlig med realtek og 3d lyd

ASUS og Gigabyte ligger faktisk over 30%'en

Når det gjelder DFI så har de omgått dette problemet med en genial chip slik at de bruker realtek løsningen med 6-7% cpu benyttelse... ved 3d lyd

Som du sikkert har skjønt er det best om cpu må jobbe minst mulig med lyden =)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...