Gå til innhold

Instillinger (blender osv) og stativ til Ixus IIs?

Anbefalte innlegg

Altså, nå har jo jeg Canon Digital IXUS IIs, og det funker veldig fint på ferie og slik. Men når jeg vil ta bilder til f.eks bildekonkurransen her, eller litt "bedre" bilder, så er det ofte vanskelig å få ting slik man vil ha det, derfor:

- Jeg får ikke stilt på blender og lukkerhastighet, er dette mulig? Veldig plagsomt at jeg MÅ ha på blitz for å få lukkerhastigheter på 1/1000s osv, for da blir det fort støv som "blåses opp" osv på bildet.

- Finnes det et billig stativ som passer dette kameraet?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge spesifikasjonene, er det ikke store muligheter med dette kameraet dessverre.

Korteste lukkertid: 1/1500 sek

Lengste lukkertid: 15 sek

Bulb-eksponering: Nei

Blenderprioritet: Nei

Lukkerprioritet: Nei

Manuell eksponering: Nei

Programskift: Nei

F828

Lenke til kommentar

Joa, du kan justere "lang lukkertid".

Gå på menyg mens du er i "manual mode" på kameraet og set "lang lukkertid" til "på". Så trykker du på "func" eller noe i den duren, og går på "eksponering". Trykk på "set" og vips, du kan velge lang lukkertid fra 1 sek og oppover. Men du trengte kanskje lavere, slik 1/1000 osv, og det går ikke, da må du sette på blitzen. :hm: Litt wierd oppsett egentlig. Hvorfor ikke gjøre det "skikkelig"? Altså å bare hive inn noe programvare som gjør at jeg kan få stilt slikt manuelt?

EDIT: Omformulering

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ixus serien til Canon har aldri hatt annet enn Auto-modus med litt overstyring, det er liksom policyen. Må opp på A serien eller bedre for å ha full Tv Av eller Manuelle instillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...