Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvor formatere når du kan deframetere ?

Anbefalte innlegg

når det er feil med pcen hvorfor er det så mange som vil formatere hardiske(ne) før di gjør noe annet ?

man har jo mulig heten til å avinstalere elle deframetere.

progrmate man fjernet kan man jo altis instalere på nytt.

det er ofte framateringen som gjør at en harddisk virker treg.

når det har ver problemer med windows så har jeg bare brukt inatalsjons cden. og instalert over den versjonen jeg har fra før (samme versjon). dette har hjulpet.

da har jeg hoppe over reperasjons valget

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

defragmantering hjelper bare mot søketiden på disken..

filer og sektorer som ligger spredd på disken, blir samlet slik at diskhodet slipper å måtte lese over hele platen for å finne en spesifisert fil.

En fragmantert disk gjør at pc`en generelt blir tregere.. men har ingenting å si i forhold til om det er feil på oprativsystemet.

at folk formaterer for at maskinen virker tregt.. er rett og slett for, 1. enten at de ikke har kunnskap nokk til å gjøre systemet raskere, de vet rett og slett ikke hva som gjør systemet tregere. 2. at de ikke gidder å bruke tid å å thune systemet..

Sånn er det bare..

Når det gjelder feil i oprativsystemet, så har man 3 muligheter:

1. Finne feilen, og evt reparere den om mulig. (krever en del kunnskap, spesielt når det kommer til register feil)

2. Putte i OS cd`en , og velge å reparere, ved installasjon.

3. formatere og installere på nytt..

Selv liker jeg alt. 1 da det gir meg ny erfaring og er litt spennende :)

Men er ikke denne feilpostet?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva du vil fram til, men tror aldri jeg har formatert når defragmentering kunne gjort samme nytten :roll:

Defragmentering bare omplasserer filer på HDDen slik at de som hører sammen til et program ligger ved siden av hverandre.

Hvordan hjelper dette mot diskræsj, voldtekt av virus/spyware eller store driverproblemer?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...