Metronome Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 skal kjøpe pc2700 ddr ram nå, og lurer på om en vanlig ddr-dimm brikke holder eller om man burde kjøpe merkelagde brikker som f.eks. crucial sine? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei! Eg anbefaler deg å kjøpe merke ram, på grunn av kvalitet... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Det er ikke stor prisforskjell på f.eks. NoName og TwinMOS. Gå for noe med merke på! Lenke til kommentar
Metronome Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 kk, da blir det crucial da :smile: forskjellen opp til f.eks. corsair er litt større da.. :wink: Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Personlig vil jeg anbefale deg å gå for en av Corsair sine XMS brikker (XMS2700 i ditt tilfelle, eller du kan ta den helt ut og kjøpe XMS3000 DDR-333 brikken deres)... Greit nok, de koster skjorta, men hvis du virkelig vil ha ytelse for pengene, ligge Corsair laaangt foran alle de andre i ytelse og overklokkingsmuligheter... Skal selv investere i en 256MB Corsair XMS3000 brikke, da vet jeg at det er kvalitet, og at jeg ikke trenge å kjøpe ny på en goood stund :smile: :smile: Ser du tenkte på Crucial, da ville kanskje også TwinMOS være et valg for deg hvis du har lite penger å rutte med... men har du penger, gå Corsrair all the way!! Lenke til kommentar
Metronome Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 vel, tror ikke twinmos har gitt ut pc2700 ram? hvis de har det velger jeg twinmos foran crucial, men corsair er for dyrt.. http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=902 ^^ der gjør uansett twinmos det like bra som corsair, billigere.. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Det er bra potensiale i Crucial PC2700 minnet også, du kan se det på sammenligningstesten vi har utført. Det virker på meg som om Twinmos minnet er svært varierende. De benytter seg av flere forskjellige produsenter på minnemodulene. Vi har 3 stk Twinmos PC2100 minnebrikker kjøpt i fjor høst som alle sviver problemfritt på over 200MHz (DDR400). Men vi har også hatt et par Twinmos PC2700 brikker som så vidt klarte den oppgitte hastigheten. Dersom valget hadde stått mellom Twinmos og Crucial, ville jeg satset på det sistnevnte. Lenke til kommentar
Metronome Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 ok :smile: kjøper fra komplett.no, der har de bare 256 mb crucial minne, mens vanlig ddr-dimm finnes i 512 mb.. litt dumt å fylle opp 2/3 ram slots : Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Heisann.. Jeg har noen TwinMos PC2100 brikker (2x512MB) ECC REG, og er ikke så fornøyd, greier ikke FSB over 140 (stabilt) og er sikker på at det skyldes rammen.. kan jo skyldes at det er en ECC REG brikke.. Men jeg vil nå annbefale deg å lese noen ram tester/rewiev's på nettet før du kjøper, dersom det skal klokkes.. Edit: Ops! Skrøt på meg litt extra ram der gitt.. skal være 2x256MB :smile: [ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-06-25 23:23 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 cd32: Det er samme type minne som vi har 3 stykker av. Alle de 3 brikkene vi har fungerer på over 200MHz! Dette viser noe av poenget mitt, det ser ut til at Twinmos minnebrikkene er svært varierende når det gjelder overklokking. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Du får det du betaler for...kjøp merke-ram!! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå