casualtie Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har stusset over dette lenge. Vil ha en footer som skal befinne seg nederst på siden uansett høyde. Har prøvd position: absolute; bottom: 0; uten hell, da vil nemlig footer bare plassere seg i bunnen av siden slik det ser ut ved første øyekast, med engang man scroller nedover siden vil footeren bare beholde sin førse plassering. Jeg ønsker en footer som befinner seg helt nederst på siden uansett mengde med innhold, og det er ikke snakk om en "position: fixed;" footer. Noen som har noen steg jeg kan følge? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Du lager et div oppsett med følgene divs: topp, innhold og footer. alle sammen legger seg automatisk under hverandre.. Var det slik du mente? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hva med position: fixed; bottom:0; ? Finner noen IE-hacks til det, google er fint. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 liker personlig å la wrap div'n strekke seg 100%, også legge footer som et bilde nedest i den div'n. Det funker som en drøm, men da mister man endel funksjonalitet. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) orsus' sitt forslag er nok den mest vanntette, men hva skjer hvis innholdet over er så langt at det strekker lengre enn høyden på skjermen? EDIT : leif Endret 8. mars 2005 av dga01 Lenke til kommentar
casualtie Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Til Equern: Jeg vet ikke helt hvordan du tolket meg der, men hva om feks innholdsboksen bare har tekst som tilsvarer 10px? Hvordan ville du da latt footern ligge helt nederst på skjermen, som kanskje kjører en oppløsning på 1200x1000? Hva vet vi... Til LoS: Jeg trodde jeg skrev at dette var noe jeg ikke ønsket, jeg ønsker feks. en slik footer hw.no siden har, ligger helt nederst uansett høyde på siden. Og ikke over selve innholdet. Til orsus: Virket som et godt forslag, men hva med dette dga01 kom innpå? Endret 8. mars 2005 av casualtie Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Fikk ikke med meg det jeg da :$ Har fått det til før. Litt knotete å måtte lage "hacks" til alle mulige browsere da. Mener jeg gjorde noe sånt: div#wrap { position: relative; min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; } div#footer { position: absolute; bottom: 0; width: 100%; } Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jepp, det er sånn du gjør det. Du trenger kun den koden pluss at du må cleare nederst i #wrap div'en din om du har det. Jeg bruker denne metoden ofte. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Legg til clear: both; i footer-diven. Det løser ofte problemet- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå