ostov Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! Jeg har prøvd å formatere pc'en min gjennom xp cd'en. Det funker sånn halveis. Problemet er at jeg fortsatt har alt spy-ware og den slags dritt. Da blir jeg ganske sinna når jeg egentlig har en 120gig hd, men det står at det er bare 111gig. Det jeg leiter etter er en onkelig bra måte til å formatere HD'en. Noen tips? Programer? Et eller annet....? Øystein Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Du trenger ikke formatere for å fjerne spyware. Last ned Spybot/Adaware og kjør en scan. En harddisk har aldri den tilgjengelige plassen som den er annonsert til å være. Ingenting unormalt at du mangler 8-9GB på en 120GB disk. Formateringen i Windows XP installasjonen fungerer helt fint. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Ehh, nå har jeg kjørt ad-aware 10 ganger (det er ikke kødd) Jeg har ca. 300filer med dritt. Jeg fjerner de, så det funker greit. Når jeg skrur på pc'en så har jeg en haug av nye filer med dritt. Nå nettop hadde jeg pc'en på i en halv-time uten at jeg brukt den. Så når jeg kom inn var det 20pop-ups som lå og venta, men det var bare å starte på nytt siden pc'en hadde merkelig nok kræsja :'( Så jeg trenger en onkelig formatering.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Sjekk for virus også mens du er i gang. Spyware bruker som oftest ikke reprodusere seg dersom de er fjernet. Men dersom du er så ivrig med å formatere så er det bare å sette i gang. Dersom du har et virus på en annen partisjon eller lignende så vil ting bare bli slik som du har det igjen. Husk også å oppdatere referansefilen til Adware slik at den finner de aller siste variantene. Også velg full systemscan. Endret 7. mars 2005 av TCi Lenke til kommentar
ostov Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Takk for tips. Jeg er vill etter å formatere. Så åssen kan jeg gjøre det uten å bruke xp cd'en? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Takk for tips. Jeg er vill etter å formatere. Så åssen kan jeg gjøre det uten å bruke xp cd'en? Vel, du kan da skaffe deg en Windows 98 bootdisk fra bootdisk.com og gjøre det "manuelt" via DOS. Men formateringen fra Windowsinstallasjonen fungerer jo akkurat på samme måte, så det ville egentlig vært likså greit at du gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå