Skogslik Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 går det an og ha både s-ata og ide disker i ein pc samtidigt?? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Les litt her på forumet før du spør... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ja det fungerer helt fint(om hovedkortet støtter begge deler) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Noen folk har fått et problem med kombinasjonen IDE og S-ATA når de skal legge inn Windows på en S-ATA disk. Windows klarer ikke å boote fra/finner ikke S-ATA disken i den første fasen av installasjonen når IDE-diskene er tilkoblet. Dette kan imidlertid lett løses ved å dra ut strømkontaktene til IDE-diskene så installasjonen får kommet i gang. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 går det an og ha både s-ata og ide disker i ein pc samtidigt?? Du kunne forresten gjerne ha gitt litt opplysninger om hvilket hovedkort du har. Vanligvis går det smertefritt. Har du onboard SATA kontroller skal du bare en liten tur innom biosen for å sette opp hvem som booter først. Har du en controller som sitter i en PCI port, så er det en fordel at du tar av IDE disken under windows installasjonen. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Gjør som jeg og vent med å bruke S-ATA til barnesykdommene er borte..... Lite eller ingen gevinst ved bruk at S-ATA kontra IDE enn så lenge. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Gjør som jeg og vent med å bruke S-ATA til barnesykdommene er borte..... Lite eller ingen gevinst ved bruk at S-ATA kontra IDE enn så lenge. ville sagt det var litt feil, for du merker at s-ata disken er raskere og lettere å overføre mellom s-ata disker. Jeg hadde heller ingen problem med å innstalere windows på ein s-ata disk mens jeg hadde IDE disk i dataen. Gikk smertefritt, trengte heller ikke trykke den berømte F6 knappen i innstalasjonen siden jeg har Asus-A8N-DELUXE hovedkort. Funker som en drøm så langt. Er ikke mange barnesykdommer igjen etter min mening, så ser ikke vitsen med å ha IDE når du kan ha s-ata Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 eg skall ha dette hovudkortet: MSI K8N Neo4 platinum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå