ChristianEgeland Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! Skal kjøpe meg AMD 64 3500+ Winchester og et MSI K8N NEO2 Platinum-54G hovedkort. Forstår det slik at den viktigste forskjellen mellom socket 754 og 939 er støtte for dual channel memory. Mitt spørsmål er da om jeg må ha en spesiell type ram for å kunne benytte meg av dette, eller kan jeg bare kjøpe hvilken som helst ram og sette sammen? Har noen et godt forslag til hva slags ram jeg skal kjøpe? Skal ha 1 gb til en forholdsvis rimelig penge, skal ikke overklokke noe voldsomt men satser på å få opp cpu'en til 2,4 ghz ihvertfall... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvis du vil kjøre minneti dual-channel så trenger du enkelt og greit dual-channel RAM, noe de fleste nettbutikker opplyser om minnet er eller ei. Dual Channel betyr i praksis at minnet har blitt matchet i par , eller noe i den duren. Jeg har samme CPU og Hovedkort som du har tenkt til å kjøpe, og jeg slo til med disse. Men om du ikke har planer om å overklokke, er de brikkene litt overkill. Rykter skal ha det til at det hovedkortet er ganske kresent på minnet, så pass på at minnet du ender opp med er kompatibelt med hovedkortet. Twinmos har f. eks. et rykte på seg for å fungere dårlig med hovedkortet du har valgt. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Som endrebjorsvik89 sa så fint: "Dual-kit/double-pack/whatever er mest et markedsføringstriks for å tjene noen ekstre kroner. Jeg har aldri hørt om to minnebrikker av samme type som ikke kjører strålende sammen." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå