Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Som emne sier: er det mulig å endre filsystemet på en harddisk uten å formatere harddisken min? Jeg har forøyeblikket FAT32 som filsystem, men det tar ikke filer som er større enn 1 gb, noe som er veldig upraktisk for når jeg ripper filmer så blir de delt opp til 1 gb store filer og som regel ender det med at de bler helt (*beklager dette ordet men det passet best inn*) "fucka". Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 Plus 120026 (120 gb), operativsystem Windows XP og har delt harddisken opp med PowerQuest PartitionMagic 8.0. Og hvilket filsystem/er kan ha filer større enn 1 gb?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Lar seg gjøre med partition magic å konvertere til ntfs, du kan og gjøre det via kommandovinduet i windows. CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X] volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name. /FS:NTFS Specifies that the volume is to be converted to NTFS. /V Specifies that Convert should be run in verbose mode. /CvtArea:filename Specifies a contiguous file in the root directory to be the place holder for NTFS system files. /NoSecurity Specifies the converted files and directories security settings to be accessible by everyone. /X Forces the volume to dismount first if necessary. All opened handles to the volume would then be invalid. Eksempel : convert c: /FS:NTFS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå