master_noob Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, jeg skal kjøpe en bærbar data som jeg skal bruke kun til å skrive min doktorgrad på, samt surfe internett og sjekke mail. Den må være stabil, og helst ikke kræsje altfor ofte. Helst skal den ikke koste allverdens heller. Viktige kriterier er også at det må ha en god skjerm, og tastatur (ergonomiske ++) Vennligst post et par forslag her er dere snille. Takk Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kjøp deg en mac.. Enkelt å greit. Du kommer til å bli stor fornøyd Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kjøp deg en mac.. Enkelt å greit. Du kommer til å bli stor fornøyd Yep. Da funker vel iBook helt fint Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, jeg skal kjøpe en bærbar data som jeg skal bruke kun til å skrive min doktorgrad på, samt surfe internett og sjekke mail.Den må være stabil, og helst ikke kræsje altfor ofte. Helst skal den ikke koste allverdens heller. Viktige kriterier er også at det må ha en god skjerm, og tastatur (ergonomiske ++) Vennligst post et par forslag her er dere snille. Takk Dell Inspiron 6000 burde takle en doktorgrad eller to... Den skal visstnok ha ganske god skjerm. Lenke til kommentar
master_noob Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Om en har skrevet mye råmateriale i word for windows, kan en bruke en diskett fra windows og over i mac os? Eller må den formateres? Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Sinnsykt dårlig og misvisende tittel på tråd. Til neste gang du starter et emne bør du lage den litt mer direkte og tydelig. Og ja, du må nok dessverre formatere disketten. Men kjøp heller en Dell Inspiron 6000 som nevnt tidligere. Der har du mye PC for pengene, eller du kan kjøpe en Dell Latitude som er aller mest pålitelig. Mvh. Fredrik. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Nei! Det er ikke riktig!! Mac'er kan lese PC disketter. Hvis den har diskettstasjon da, det er ikke så vanlig lenger. Tror ikke bærebare Mac idag har det. (Det finnes selvsagt eksterne å fp kjøpt.) Men du kan for eksempel bruke en USB key istedet til å flytte dataene mellom PC og Mac. Igjen hvis du har en key formatert på PC så kan Mac'en lese den. For å kunne jobbe med et Word dokument på Mac må du selvsagt ha Word på Mac også. Office på Mac fungerer helt greit og er filkompatibel med Windows maskinen. Geir Lenke til kommentar
master_noob Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Inspiron 6000 har en Celeron M prosessor. Det navnet har jeg ikke hørt mye bra om... Burde jeg oppgradere til en pentium 4 o.l? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 en M prosessor er smart av seg og bruker ikke masse strøm når det ikke trengst, så hvis batteritid er et "Must" anbefaler jeg en M cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå