StoreLars Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Lets start coding for this application. The first thing we need to do is to import the required classes. Type the following code before your class declaration: Imports System.IO Imports System.Diagnostics This code will import the necessary class required for our application. We also need to declare a public variable for our FileSystemWatcher class: Public watchfolder As FileSystemWatcher er et utsnitt fra en guiden jeg driver og tukler med... Imports System.IO Imports System.Diagnostics La jeg rett inn i AssemblyInfo.vb filen, men hvor jeg skal legge Public watchfolder As FileSystemWatcher aner jeg ikke.. Jeg har prøvd det meste, men får feilmelding uansett hvor jeg legger den... Hvor skal sånne koder legges? EDIT: Glemte og si at dette er Visual Basic .NET Endret 7. mars 2005 av StoreLars Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Imports skal legges FØR classen begynner. Hvis du f. eks. skal bruke den i "Form1", så i klassen Form1.vb, skal du putte Imports FØR Public Class Form1 Imports System.IO Imports System.Diagnostics Public Class Form1 End class Håper dette hjelper Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Imports System.IO Imports System.Diagnostics Public watchfolder As FileSystemWatcher Public Class Form1 Inherits System.Windows.Forms.Form #Region " Windows Form Designer generated code " Standar opplegget..... #End Region Private Sub btn_startwatch_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_startwatch.Click watchfolder = New System.IO.FileSystemWatcher End Sub End Class sånn ser koden ut nå, men når jeg skal debuge så får jeg følgende feilmelding... ( de som står i skråskrift ovenfor er linjene 3 og 110 ) Form1.vb(3) : error BC30001: Statement is not valid in a namespace. Form1.vb(110) : error BC30451: Name 'watchfolder' is not declared. Alså linjen Public watchfolder As FileSystemWatcher funka ikke... Mangler jeg noe? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Du må vel formodentlig legge deklarasjonen innenfor klassen, og ikke utenfor den? Lenke til kommentar
inherit Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Test dette: Imports System.IO Imports System.Diagnostics Public Class Form1 Inherits System.Windows.Forms.Form Public watchfolder As FileSystemWatcher #Region " Windows Form Designer generated code " Standar opplegget..... #End Region Private Sub btn_startwatch_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_startwatch.Click watchfolder = New System.IO.FileSystemWatcher End Sub End Class EDIT: Ops jeg trodde Aadnk hadde skrevet at Importsen skulle legges inni.... Endret 8. mars 2005 av inherit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå