Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Høy ping i onlinespill, hva kan det skyldes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde sikkert vært litt greit med mer info om oppkopling hjemme nett.. hvilke prosesser som kjører o.l

Men noen tips:

Kjør tracert eller visualroute for å sjekke hvor feilen ligger. (Hvor du får høy ping) Sjekk både servere du prøver å spille på og nettsteder (ala vg.no)

Har du sjekket for ormer og virus ? .. .. ..

Lykke til

Lenke til kommentar

Har en 3com officeconnect trådløst aksesspunkt og en Netopia 3351. Har prøvd med kabel, så det er ikke det trådløse nettet sin feil. Maskinvare: se i profilen.

Får omkring 70 i ping. Men når jeg spiller cs, er pingtiden fin en liten stund, så fyker den rett opp. Ofte opp i 2000ms. Er iallefall det som står. Og da blir jeg disconected, "connection timeout" står det.

Har sjekket med mange forskjellige virusprogram for ormer og virus.

Lenke til kommentar

Litt på tynn is her, men en kamerat hadde et lignende "symptom". det var sannsynligvis brannmuren i ruteren (3com) som klusset. Han plasserte spillmaskinen "på utsiden" av brannmuren og dermed var problemet løst.. vet ikke om dette er tilfellet her ?

Lenke til kommentar
Har en 3com officeconnect trådløst aksesspunkt og en Netopia 3351.

Har akkuratt samme 3com og netopia som deg. Har samme problem som deg.

Merker også at programmer som Azerus ofte stopper overføringer i perioder - for så å plutselig begynne igjen. Trur kanskje dette kan skyldes 3com`en, da jeg ikke har dette problemet på f.eks skolen.

Noen som har vert borti dette / lignende problemer tidligere?

Lenke til kommentar
Litt på tynn is her, men en kamerat hadde et lignende "symptom". det var sannsynligvis brannmuren i ruteren (3com) som klusset. Han plasserte spillmaskinen "på utsiden" av brannmuren og dermed var problemet løst.. vet ikke om dette er tilfellet her ?

Problemet er at kabel vil bli helt utelukket, siden foreldrene mine misliker ledninger veldig sterkt. Var derfor de spanderte 3com'en på meg. Så burde jeg ta av brannmuren i 3com'en da? Er dette trygt?

Lenke til kommentar
Litt på tynn is her, men en kamerat hadde et lignende  "symptom". det var sannsynligvis brannmuren i ruteren (3com) som klusset. Han plasserte spillmaskinen "på utsiden" av brannmuren og dermed var  problemet løst..  vet ikke om dette er tilfellet her ?

Problemet er at kabel vil bli helt utelukket, siden foreldrene mine misliker ledninger veldig sterkt. Var derfor de spanderte 3com'en på meg. Så burde jeg ta av brannmuren i 3com'en da? Er dette trygt?

Er da vel bare å åpne en eller flere porter i ruteren og sende forespørslene til ipen på din pc...dette går fint ann i 3com ruter. Gjør det på 3pcer selv. Aldri ping problemer. Problemene din kommer helt sikkert fra ruteren siden flere andre har samme problemet.

Lenke til kommentar
Takk for tipset!

Men kan det på noen måte være uheldig å ta av brannmuren? Er vel brannmur på Netopia'en og så har alle datamaskinene i huset personlige brannmurer.

Det er jo aldri bra å være uten brannmur. Da skal i såfall alle programmer og sånn være fri for sikkerhetshull og alt være korrekt satt opp. Men det holder med 1 brannmur.

Lenke til kommentar

Brannmur i netopian holder, så fremt du ikke driver å klusser alt for mye med den da ;) Så hvis det funker bedre uten brannmur i 3com'en ville jeg ha skrudd den av. Men du kjører vel krypto på trådløslinken? WEP/WPA?

Lykke til!

S

Lenke til kommentar
Brannmur i netopian holder, så fremt du ikke driver å klusser alt for mye med den da ;) Så hvis det funker bedre uten brannmur i 3com'en ville jeg ha skrudd den av. Men du kjører vel krypto på trådløslinken? WEP/WPA?

Lykke til!

S

Kjører krypto ja.

Men da prøver jeg å ta av brannmuren og se om det fungerer. Takk for hjelpen, og hvis dette fungerer, så skal jeg vurdere å ta vekk logoen "LoveAmiga" ;) ...!

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

3Com'er treger ein oppdateirng av firmwaren sin.

Den bør du slenge innpå.

Og kvifor er ikkje mor og far din glad i kabler?

Skulle ha sendt dei hit på eit tilvenningskurs...

Kurert på dagen.

Du kan resette heile routern din. Finner info m det på www.3com.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...