car_glow Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hvordan slår jeg av brannmuren på min pc..det er windows 98 de lar meg ikke gå inn på msn eller få tilgang til nedlastings program.. bare internett Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvilken brannmur har du? Lenke til kommentar
car_glow Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 noe med microsoft eller no..veit egentlig ikke..men hvor er det man går inn får å slå av den!! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! Du har jo en helt identisk tråd her fra før Jeg har sagt det før: vi må vite hvilken brannmur du har ellers kan i alle fall ikke jeg hjelpe Har du service pack 2 (som også har brannmur), du skriver noe om Microsoft...... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) noe med microsoft eller no..veit egentlig ikke..men hvor er det man går inn får å slå av den!! Du har Microsoft Windows 98, og Windows 98 leveres ikke med innebygd brannmur, så den heter nok ikke "microsoft eller no". Du må klare å finne ut hva brannmuren din heter for at vi skal kunne hjelpe deg! Endret 7. mars 2005 av @kd Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! 1: let i startmenyen etter program som kan kan være f.eks. en brannmur 2: Få noen til å hjelpe deg! Hvordan har du klart å ha en branmur på pc'en uten å vite hvilken det er eller hvor den er osv. ......... Hvem installerte den da? Spør han/hun hva den heter. Lenke til kommentar
car_glow Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) etter jeg intallerte bredbånd med ruter så har jeg ikke fått til å bruke nedlastings program..fordi den sier at jeg er bak en brannmur..takk for svar(= Endret 7. mars 2005 av car_glow Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvis det er Telenor, fulgte det med Norton IS. Lenke til kommentar
car_glow Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 ja det gjore det!! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei! Kan hende det er Norton IS som blokkerer... Hvis du høyre-klikker NIS ikonet nede på statuslinjen (der ved siden av klokken), da kommer det opp noen alternativer. Der står det noe om : deaktiver brannmur, hvis du prøver det og ser om nedlastingene går da... Kan hende. Lenke til kommentar
car_glow Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 nei det er ikke det..men jeg har finni ut at det er routeren som gjør det...det er noen porter der som ikke lar meg gjøre det eller no Lenke til kommentar
madammim Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Finn ut hva routeren heter. Gå inn på hjemmesiden til produsenten. Der vil du mest sansynlig finne ut hvordan du åpner porter i akkurat DIN router. På min router ligger det under menyen "NAT", og der kan jeg åpne porter. Det finnes vanligvis "hurtigvalg" for mye brukte programmer, der du bare velger det programmet du vil åpne for. Hvis du skal åpne porter manuellt, må du hvite hvilke porter du vil åpne. Info om dette finner du vanligvis på det aktuelle programmet sin hjemmeside, gjerne under "faq". Vær OBS på at det i enkelte modem også finnes brannmur. Dette gjelder også enkelte modem levert av telenor. Hvis du ikke får kontakt etter å ha åpnet portene i routeren, kan det være at en brannmur i modemet blokkerer. Søk på modem navn og type på nettet, og du vil finne info om ditt modem har brannmur, og hvordan du åpner porter i dette. Lykke til! P.s. Har du "Norton internet security" på maskinen så lager den ofte STORE problemer. Prøv å deaktivere den aller først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå