Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløst nettverk på bærbar

Anbefalte innlegg

HAr en bærbar hjemme nå som ikke vil på trådløst, den finner rett og slett ikke det trådløse nettverket.. Er ikke snakk om.

Det er ikke min pc så vil ikke gå inn og knote på for mye. Men la mer til da jeg skulle fikse måten man logger av og på. at når jeg skulle velge vanlig pålogging med velkomstskjerm, da fikk jeg beskjed om at dette kunne ikke jeg aktivere.. men at noe som heter netware hadde kontrollen over. Men finner ikke noe spes prog som heter netware på pc'en

noen som vet hva netware er? eller hvor jeg kan finne det igjenn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt forklaringen din. Fikk du ikke aktivert WZC? Da er det et annet program som styrer det istedenfor. Heter sikkert noenlunde det samme som Wlan kortet ditt. f.eks. 3com lan manager eller noe sånt. Hvis ikke kan du jo bare aktivere WZC og finne nettet ditt ;)

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

Kanskje det er med deg som en jeg kjenner, ikke innebygd støtte for trådløst i pc'en?

En historie fra virkeligheten; Bærbar pc kjøpt på Elkjøp. Det ble da forsikret om at pc'en hadde støtte for trådløst, og man kjøpte trådløs router i samme slengen. Etter mye prøving og feiling fikk man ikke konfigurert den trådløse routeren og denne ble byttet i en ny. Ny runde med konfigurering uten at det fungerte, og man prøvde så en tredje variant av den samme routeren. Dette funket heller ikke, og pc og router (trådløs) ble levert inn for at Elkjøp skulle se på saken. Tilbakemelding fra service var at dette var feil produkt, man burde bruke et trådløst accesspoint fra Belkin.

Dette ble forsøkt uten at pc fant noe trådløst nett. Pc'en crashet så tilfeldigvis, og den ble sendt på service. Belkin accesspunkt ble sendt med, med info om at man ikke fikk kontakt med trådløst nett. Pc'en kommer i retur, og i servicerapporten er det notert at trådløst nett er testet og funnet ok.

Vel hjemme igjen funker fortsatt ikke oppsett til trådløst. Ved nærmere undersøkelser så viser det seg at pc ikke har innebygd støtte for trådløst nett i det hele tatt!!! Og dette har altså Elkjøp ikke funnet ut, og endatil bekreftet ved salg at joda, denne hadde trådløst nettverkskort innebygd...

Ikke så lett for en rimelig uinvidd å finne ut at pc ikke har slik støtte. En runde i systemoppsettet samt det faktum at pc ikke hadde noe knapp for å slå av og på trådløs støtte bekreftet jo raskt mine antagelser om at pc faktisk ikke hadde denne funksjonen. Et søk på spesifikasjoner på internett undebygde dette, og nå er eier fast bestemt på å returnere hele skiten i retur til Elkjøp. Man burde vel strengt tatt kreve kompensasjon for alle timer man har kastet bort på dette også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...