Radi Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Den liken din linker feil. den linker til en Mist blokk. Hva mener du med: de har gjengdimensjon på 1/2" så viss du skal blande med mist/ac må du ha overgang til 3/8". ? Kan gi meg en link eller bilde? Kan du gi meg en link til hva strikk oppheng er å? Endret 13. mars 2005 av Radi Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Nå er linken fiksa. Skrev feil, mente at det var indre diameter på 1/2", du trenger en slik overgang. Viss du har en harddisk og en ledig port der du har cd-rom, brenner etc. kan du kjøpe noen lange og litt brede strikker. Desse klipper du opp legger en over og en under harddisken, og når harddisken ligger i "klem" mellom desse to strikkene knytter du dem fast i siden av porten. Så lager du en som er lik til å ha litt lenger borte slik at du har to. (Jeg har ikke prøvd selv, men dette er slik jeg har forstått det.) Her er noen skisser: Endret 14. mars 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Linken er ikke helt bra enda, den har linka til mange. Ikke en spesiel Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Linka bare til alle blokkene. Alle sokkel 478 blokkene er vel gode, men viss du bare skal kjøle cpu, i alle fall med det første, så har jeg hørt at TDX blokka ikke er så dum. Har jo ikke peiling egentlig, kanskje annen kan annbefale noe, men med TDX slipper du i alle fall ett "styggt" Y-ledd. Danger Den vannblokk, CPU, TDX 478 Lenke til kommentar
Radi Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Hvorfor må man ha den Y-ledd greia på den andre blokkene da? Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvorfor må man ha den Y-ledd greia på den andre blokkene da? MÅnn. Y-ledd har du får og øke hastigheten på vannet over kjøleren detter fører til noko støre effekt pga redusert motstand. Hva ønsker du å oppnå med harddisk kjøling?Vann på harddisken øker levetiden, men viss du skal ha stillhet kan du henge harddisken i strikkoppheng. Det du kan gjøre etter å ha vannavkjølt hardisken er og issolere den. det fører til at den blir så godt som støyfri. bare pass på at du ikkje tetter til luftehullet på undersiden. Viss du er inneresert i og få eit heilt støyfritt system så kan det være nytting å gå for ein tank som har ein integrert pumpe. dette fører til at støyen som kommer fra pumpen forsvinner i vannet. det fører også til at varmen som pumpen skulle produsere forsvinner i vannet og ikkje i kabbinette. Lenke til kommentar
smy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 om hold på wannkjøling før? om svar er ja : så fix deg egen oppsett om svar er nei : så fix deg et ferdig oppsett MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad. om du skal egen oppsett så vil jeg anbefal en dual procore radis og dd rbx cpublock Lenke til kommentar
Radi Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Hvordan vet jeg hvilkene nippler jeg skal kjøpe. Jeg vet at man går inn på: Nipler-1/4"BSPT hvis det står at pumpen trenger 3/8 BSP nippel. Men det er jo åtte forskjellige der. Hvem skal jeg velge? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hvorfor må man ha den Y-ledd greia på den andre blokkene da? MÅnn. Y-ledd har du får og øke hastigheten på vannet over kjøleren detter fører til noko støre effekt pga redusert motstand. Hva ønsker du å oppnå med harddisk kjøling?Vann på harddisken øker levetiden, men viss du skal ha stillhet kan du henge harddisken i strikkoppheng. Det du kan gjøre etter å ha vannavkjølt hardisken er og issolere den. det fører til at den blir så godt som støyfri. bare pass på at du ikkje tetter til luftehullet på undersiden. Viss du er inneresert i og få eit heilt støyfritt system så kan det være nytting å gå for ein tank som har ein integrert pumpe. dette fører til at støyen som kommer fra pumpen forsvinner i vannet. det fører også til at varmen som pumpen skulle produsere forsvinner i vannet og ikkje i kabbinette. For real ? Trudde det var får så samle utløpsvannet fra de 2 utgangsnipplene jeg EDIT: men så tenker jeg på feil blokk også da Endret 28. mars 2005 av kverna Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvorfor må man ha den Y-ledd greia på den andre blokkene da? MÅnn. Y-ledd har du får og øke hastigheten på vannet over kjøleren detter fører til noko støre effekt pga redusert motstand. Hva ønsker du å oppnå med harddisk kjøling?Vann på harddisken øker levetiden, men viss du skal ha stillhet kan du henge harddisken i strikkoppheng. Det du kan gjøre etter å ha vannavkjølt hardisken er og issolere den. det fører til at den blir så godt som støyfri. bare pass på at du ikkje tetter til luftehullet på undersiden. Viss du er inneresert i og få eit heilt støyfritt system så kan det være nytting å gå for ein tank som har ein integrert pumpe. dette fører til at støyen som kommer fra pumpen forsvinner i vannet. det fører også til at varmen som pumpen skulle produsere forsvinner i vannet og ikkje i kabbinette. For real ? Trudde det var får så samle utløpsvannet fra de 2 utgangsnipplene jeg EDIT: men så tenker jeg på feil blokk også da Ja forsåvit rett det. men grunnen til at det er 2 utganger på blokken er for og få ein høgare hastighet Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Jeg ville anbefalt deg å kjøpe fra f.eks. cooltechnica.com dersom du skal ha en hel vannkjølingspakke i seperate deler da det er vannvittig mye billigere enn microplex, selv med toll og frakt inkludert! EDIT: Fiksa link Endret 28. mars 2005 av Skjold Lenke til kommentar
Radi Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Takk for hjelpen, skal ta en titt der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå