Gå til innhold

Kjøpe vann kjøling på microplex

Anbefalte innlegg

Den liken din linker feil. den linker til en Mist blokk.

Hva mener du med:

de har gjengdimensjon på 1/2" så viss du skal blande med mist/ac må du ha overgang til 3/8". ?

Kan gi meg en link eller bilde?

Kan du gi meg en link til hva strikk oppheng er å?

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er linken fiksa.

Skrev feil, mente at det var indre diameter på 1/2", du trenger en slik overgang.

Viss du har en harddisk og en ledig port der du har cd-rom, brenner etc. kan du kjøpe noen lange og litt brede strikker. Desse klipper du opp legger en over og en under harddisken, og når harddisken ligger i "klem" mellom desse to strikkene knytter du dem fast i siden av porten. Så lager du en som er lik til å ha litt lenger borte slik at du har to. (Jeg har ikke prøvd selv, men dette er slik jeg har forstått det.)

Her er noen skisser:

besjcustom3em.jpg

oppcustom3yy.jpg

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor må man ha den Y-ledd greia på den andre blokkene da?

MÅnn.

Y-ledd har du får og øke hastigheten på vannet over kjøleren detter fører til noko støre effekt pga redusert motstand.

Hva ønsker du å oppnå med harddisk kjøling?

Vann på harddisken øker levetiden, men viss du skal ha stillhet kan du henge harddisken i strikkoppheng. 

Det du kan gjøre etter å ha vannavkjølt hardisken er og issolere den. det fører til at den blir så godt som støyfri. bare pass på at du ikkje tetter til luftehullet på undersiden.

Viss du er inneresert i og få eit heilt støyfritt system så kan det være nytting å gå for ein tank som har ein integrert pumpe. dette fører til at støyen som kommer fra pumpen forsvinner i vannet. det fører også til at varmen som pumpen skulle produsere forsvinner i vannet og ikkje i kabbinette.

Lenke til kommentar

om hold på wannkjøling før?

om svar er ja : så fix deg egen oppsett

om svar er nei : så fix deg et ferdig oppsett

MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad.

om du skal egen oppsett så vil jeg anbefal en dual procore radis og dd rbx cpublock

Lenke til kommentar

MÅnn.

Y-ledd har du får og øke hastigheten på vannet over kjøleren detter fører til noko støre effekt pga redusert motstand.

Vann på harddisken øker levetiden, men viss du skal ha stillhet kan du henge harddisken i strikkoppheng. 

Det du kan gjøre etter å ha vannavkjølt hardisken er og issolere den. det fører til at den blir så godt som støyfri. bare pass på at du ikkje tetter til luftehullet på undersiden.

Viss du er inneresert i og få eit heilt støyfritt system så kan det være nytting å gå for ein tank som har ein integrert pumpe. dette fører til at støyen som kommer fra pumpen forsvinner i vannet. det fører også til at varmen som pumpen skulle produsere forsvinner i vannet og ikkje i kabbinette.

For real ? Trudde det var får så samle utløpsvannet fra de 2 utgangsnipplene jeg :p

EDIT: men så tenker jeg på feil blokk også da

Endret av kverna
Lenke til kommentar

MÅnn.

For real ? Trudde det var får så samle utløpsvannet fra de 2 utgangsnipplene jeg :p

EDIT: men så tenker jeg på feil blokk også da

Ja forsåvit rett det. men grunnen til at det er 2 utganger på blokken er for og få ein høgare hastighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...