Zavidox Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er det mulig å putte fire turboer i en nissan primera? Personen som eier denne bilen sier han har 600hk.... _Jeg bare lurer, jeg tror på han, men jeg har ikke peiling selv... Lenke til kommentar
528i Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hei. ja det er godt mulig med 4 turboer. men tviler stærkt på at han har det. 600 hk i primera kan du få med kun 1 turbo+++ så du kan si det er helt unødvendig. og du vil få mer effekt av kun en passende turbo enn fire. det skal noe eksostrykk til for at en turbo skal oppnå nok arbeidstrykk. og da med fire turboer vil han ikke oppnå dette trykket i noen av turboene.. så vist han har montert det og hentet ut 600hk!! :!: bortkastet tid og penger har sett en v8 med 16 turboer, men det var en showbil. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Mulig er det, men ikke nødvendig med 4 stk på en 4 sylindra motor. En fordel med flere turboer(f.eks 2) er at du kan ha en liten turbo som lader fort på lave turtall og en som gir nok luft\trykk på høyere turtall, så slipper du å vente på at turboen skal begynne å lade. Mange biler med turbo type STOR iforhold til motoren har ikke noe krefter på lave turtall(under 3000-3500 rpm) pga at eksoen ikke klarer å drive turboene kjapt nok rundt. Endret 7. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 600hk i en 4syl primera hørtes veldig overdrevet ut. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Tror nok dette er langt ifra sanne fakta. Tviler sterkt på at han har verken fire turboer eller 600hk. Lenke til kommentar
528i Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hei du kan ikke fikse nå bilder av bil/motor da? Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Blir trangt om plassen og. I min primera er det fult nok fra før. Eneste bilen jeg har hørt om med 4 turboer er Bugatti Veyron Lenke til kommentar
vatever Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Den nyeste fra Bugatti skulle vist komme med 4 turboer og 16 sylindre men det er en anne prisklasse. Kjente en fyr som hadde en 911 med tre turboer...tror det var mest for show, de fleste klarer seg uten. EDit: slått på målstreken Endret 14. mars 2005 av vatever Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) 4 turboer, vås, har en film her med en Supra med 1500hp på en turbo, for at primera drivlinja skal tåle 600hk skal det være HEAVY modifisert, fins vel ikke fforhjulsdrevne biler med 600hk? er også umulig å kontrollere siden bilen vil spinne ved minste gasspådrag og da mister man også styringa. tror det er baaaare piss, og kostnadene for å bygge motoren med 4 turboer å få et vellykket resultat er mer enn å kjøpe ordentlig bil hvem i all verden bruker så mye penger på en FWD anyways mulig du får den med firhjulstrekk, da tåler den mye mer men høres fortsatt tvilsomt ut edit: skriveleifrekord! og be løgner ta bilde i motorrommet! tror det blir et skuffende syn med stock 1,8 liter hehehehe Endret 2. april 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er vel også snakk om at noe særlig mer enn 200hk på en FWD bil ikke er særlig gunstig. 600hk på en Primera - sorry, den kjøper jeg ikke. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 I 1966 kom oldsmobile med forhjulstrekkere som hadde 7.4liters bigblockmotor og 425hk Men det sies at det optimale er rundt 200-250hk, med tanke på krefter. PS: En bil med 600-1000-whatever antall hk vil ikke spinne ved det minste pust på gasspedalen. Finnes utallige biler med over 1000hk som er like vennlige som bestemors yaris Lenke til kommentar
SeT Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) 4 turboer, vås, har en film her med en Supra med 1500hp på en turbo, for at primera drivlinja skal tåle 600hk skal det være HEAVY modifisert, fins vel ikke fforhjulsdrevne biler med 600hk? er også umulig å kontrollere siden bilen vil spinne ved minste gasspådrag og da mister man også styringa. tror det er baaaare piss, og kostnadene for å bygge motoren med 4 turboer å få et vellykket resultat er mer enn å kjøpe ordentlig bil hvem i all verden bruker så mye penger på en FWD anyways mulig du får den med firhjulstrekk, da tåler den mye mer men høres fortsatt tvilsomt ut edit: skriveleifrekord! og be løgner ta bilde i motorrommet! tror det blir et skuffende syn med stock 1,8 liter hehehehe går jo en hyundai Accent med 520 gamp og 4wd i norge så.... ALT går an... Endret 3. april 2005 av SeT Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 alt er mulig så lenge du tror på deg selv gutten min... (SORRY måtte bare si det ) sånn ontopic 4 turboer i en primera :S tviler kansje ved heavy modding. og 600gamp, fortsatt her skall det HEAVY proff modding til ikke noe bernts verksted på flisa Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) I 1966 kom oldsmobile med forhjulstrekkere som hadde 7.4liters bigblockmotor og 425hk Men det sies at det optimale er rundt 200-250hk, med tanke på krefter. PS: En bil med 600-1000-whatever antall hk vil ikke spinne ved det minste pust på gasspedalen. Finnes utallige biler med over 1000hk som er like vennlige som bestemors yaris du tror vel ikke en v8er over hjula gir litt bedre grep enn 4ern i primeran da? EDIT: dessuten regner jeg med en ganske eksplosiv effektkurve da de får ut 600hk av den! hvor blir det av trådstarter, post bilder så skal jeg holde kjeft Endret 7. april 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Ford GT90, den har Quad Turbo.. altså 4 turboer riktignok 2 stk V6(eller rekke 6, husker ikke) med twinturbo. som er "satt sammen" Endret 8. april 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå