Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det mulig med 4 turboer....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. ja det er godt mulig med 4 turboer. men tviler stærkt på at han har det.

600 hk i primera kan du få med kun 1 turbo+++

 

så du kan si det er helt unødvendig. og du vil få mer effekt av kun en passende turbo enn fire. det skal noe eksostrykk til for at en turbo skal oppnå nok arbeidstrykk. og da med fire turboer vil han ikke oppnå dette trykket i noen av turboene.. så vist han har montert det og hentet ut 600hk!! :!: bortkastet tid og penger :yes:

 

har sett en v8 med 16 turboer, men det var en showbil.

Lenke til kommentar

Mulig er det, men ikke nødvendig med 4 stk på en 4 sylindra motor. En fordel med flere turboer(f.eks 2) er at du kan ha en liten turbo som lader fort på lave turtall og en som gir nok luft\trykk på høyere turtall, så slipper du å vente på at turboen skal begynne å lade. Mange biler med turbo type STOR iforhold til motoren har ikke noe krefter på lave turtall(under 3000-3500 rpm) pga at eksoen ikke klarer å drive turboene kjapt nok rundt.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Den nyeste fra Bugatti skulle vist komme med 4 turboer og 16 sylindre men det er en anne prisklasse. Kjente en fyr som hadde en 911 med tre turboer...tror det var mest for show, de fleste klarer seg uten.

 

EDit: slått på målstreken

Endret av vatever
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

4 turboer, vås, har en film her med en Supra med 1500hp på en turbo, for at primera drivlinja skal tåle 600hk skal det være HEAVY modifisert, fins vel ikke fforhjulsdrevne biler med 600hk? er også umulig å kontrollere siden bilen vil spinne ved minste gasspådrag og da mister man også styringa. tror det er baaaare piss, og kostnadene for å bygge motoren med 4 turboer å få et vellykket resultat er mer enn å kjøpe ordentlig bil

 

hvem i all verden bruker så mye penger på en FWD anyways

 

mulig du får den med firhjulstrekk, da tåler den mye mer men høres fortsatt tvilsomt ut

 

edit: skriveleifrekord! og be løgner ta bilde i motorrommet! tror det blir et skuffende syn med stock 1,8 liter hehehehe

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

I 1966 kom oldsmobile med forhjulstrekkere som hadde 7.4liters bigblockmotor og 425hk :)

 

Men det sies at det optimale er rundt 200-250hk, med tanke på krefter.

 

PS: En bil med 600-1000-whatever antall hk vil ikke spinne ved det minste pust på gasspedalen. Finnes utallige biler med over 1000hk som er like vennlige som bestemors yaris

Lenke til kommentar
4 turboer, vås, har en film her med en Supra med 1500hp på en turbo, for at primera drivlinja skal tåle 600hk skal det være HEAVY modifisert, fins vel ikke fforhjulsdrevne biler med 600hk? er også umulig å kontrollere siden bilen vil spinne ved minste gasspådrag og da mister man også styringa. tror det er baaaare piss, og kostnadene for å bygge motoren med 4 turboer å få et vellykket resultat er mer enn  å kjøpe ordentlig bil

 

hvem i all verden bruker så mye penger på en FWD anyways

 

mulig du får den med firhjulstrekk, da tåler den mye mer men høres fortsatt tvilsomt ut

 

edit: skriveleifrekord! og be løgner ta bilde i motorrommet! tror det blir et skuffende syn med stock 1,8 liter hehehehe

går jo en hyundai Accent med 520 gamp og 4wd i norge så....

 

 

ALT går an...

Endret av SeT
Lenke til kommentar
I 1966 kom oldsmobile med forhjulstrekkere som hadde 7.4liters bigblockmotor og 425hk :)

 

Men det sies at det optimale er rundt 200-250hk, med tanke på krefter.

 

PS: En bil med 600-1000-whatever antall hk vil ikke spinne ved det minste pust på gasspedalen. Finnes utallige biler med over 1000hk som er like vennlige som bestemors yaris

du tror vel ikke en v8er over hjula gir litt bedre grep enn 4ern i primeran da?

 

EDIT: dessuten regner jeg med en ganske eksplosiv effektkurve da de får ut 600hk av den!

 

hvor blir det av trådstarter, post bilder så skal jeg holde kjeft :p

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...