ThaDoGG Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Lurte bar på om det var noen her som vet hvordan det er med prisene på DV kameraer i USA og Japan i forhold til Norge. Er det vits å kjøpe noe i utlandet? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Tilsvarende kamera pleier å være noe billigere i USA. Ulempen da er at du får NTSC-versjonen av kameraet, som er basert på 30 bilder/sek. (60 delbilder i sekundet.) I Europa har vi PAL, med 25 bilder/sek. (50 delbilder/sek.) I tillegg vil det være vanskelig dersom kameraet går i stykker. De amerikanske modellene repareres ikke i Europa, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
ThaDoGG Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Skal til USA i sommer, men svigermor skal til Japan ganske snart. er det PAL eller NTSC i japan? hvor mye er det snakk om at en kan spare ved kjøp i utlandet? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Japan kjører NTSC de og. Jeg vet ikke med Japan, men videokamera er ca 20-30% billigere i USA enn i Norge. Mye av dette skyldes nok den høye norske momsen, samt elektronikk-avgift. Dersom du kan kjøpe det "på firma" i Norge, og få trukket fra momsen, så vil nok det være det lureste for deg. Lenke til kommentar
ThaDoGG Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Takker og bukker for svar!! Lenke til kommentar
Skydiver82 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Heisan... Er mye å spare ved å kjøpe fra utlandet...bestilte nettopp sony dcr pc 108e fra usa...Konge kamera..E står for europeisk og d står i parantes: European versjon, can't use in USA...Så d selges PAL kameraer der også..sikkert for at turister skal kunne kjøpe.. eg kjøpte fra bhphotovideo.com som er meget seriøs bra side, og billig...meget imponert av hele opplegget der... Ikke finn på å bestill fra amphotoworld.com..Der kosta kameraet 569$, men der va d uten batteripakke, lader og småting...kosta plutselig mange tusen mer etterpå....Mens fra den siden eg bestilte kosta d 599$ innkludert alt...Og sony har internasjonale garantier så skulle d være noe så stikke du bare innom nærmeste sony verksted me d, og tegn en verdiforsikring på d så e du godt sikkret for alt.. Blue skies folkens Endret 8. mars 2005 av Skydiver82 Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Etter hva jeg vet repareres ikke varer kjøpt utenfor europa i europa. Mulig jeg tar feil når det gjelder et E-merket kamera, men verkstedet til Sony, og de fleste andre merker også, skyr varer som er kjøpt i USA. Garanti eller ikke garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå