Gå til innhold

Hjelp med tables, cellen flyter utover

Anbefalte innlegg

Jeg har en skoleoppgave om å lage hjemmeside til Babol Kebabhus. Siden jeg ikke er så veldig smart, begynte jeg ikke før 2 dager før innleveringsfristen. Derfor rakk jeg ikke å lære meg å lage layout uten tabeller. Siden blir også laget i verdens *beste* hjemmesideprogram, nemlig Frontpage. Nok om det, problemet mitt er:

Jeg bruker AJfork cutenews, og skal inluderer siden ajfork/show_news.php med et php-script, og legger den inn i en celle på siden. Problemet er at cellen utvider seg utover andre celler, både på høyre og venstre side, og i tillegg så blir det som ligger helt til venstre i bannern og footern repetert på høyre side av tabellen. Jeg har satt bredden på tabellen til 800px, og cellen som bloggen inkluderes i til 621px. Jeg har prøvd med nesten alt, satt bredde på forskjellige ting i css, og jeg har prøvd å legge til en ekstra celle til høyre for cellen som skaper problemer. Ingenting hjelper. Problemet er der fortsatt selv om jeg kopierer teksten fra show_news.php, og inn i frontpage.

Er dte noen som vet hva feilen kan være?

Dere trenger ikke komme med komentarer som at tables suger osv, det vet jeg nok om allerede...

Siden ligger her

Mvh: Lars

Endret av larstdahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tables suger ja, ekle saker, diven som wrapper inn en nyhet i cutenews har ikke angitt neon spes bredde,kanksje noe med at den er laget i FRONTPAGE :tease:

Edit: IT lærer Erling Nereng på Ringerike VGS gride ikke finne feilen på skolen i dag, hohohoh

Endret av NisseMannH4X
Lenke til kommentar

Dobbelpost!

Btw, ikke diss Frontpage!!!

Siden som skal inkluderes har jo ingen fastsatt bredde, problemet er å få innholdet i cellen til å holde seg innenfor kantene på cellen.

Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette??? Skal leveres inn i dag...

Endret av larstdahl
Lenke til kommentar

webby:

(megselv:)Siden jeg ikke er så veldig smart, begynte jeg ikke før 2 dager før innleveringsfristen. Derfor rakk jeg ikke å lære meg å lage layout uten tabeller.

Jeg ga klart utrykk for at jeg ikke ønsker å få kritikk på at jeg bruker Frontpage og tables, men at jeg lurer på hvordan man ungår at innholdet i en celle flyter utover!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...