larstdahl Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jeg har en skoleoppgave om å lage hjemmeside til Babol Kebabhus. Siden jeg ikke er så veldig smart, begynte jeg ikke før 2 dager før innleveringsfristen. Derfor rakk jeg ikke å lære meg å lage layout uten tabeller. Siden blir også laget i verdens *beste* hjemmesideprogram, nemlig Frontpage. Nok om det, problemet mitt er: Jeg bruker AJfork cutenews, og skal inluderer siden ajfork/show_news.php med et php-script, og legger den inn i en celle på siden. Problemet er at cellen utvider seg utover andre celler, både på høyre og venstre side, og i tillegg så blir det som ligger helt til venstre i bannern og footern repetert på høyre side av tabellen. Jeg har satt bredden på tabellen til 800px, og cellen som bloggen inkluderes i til 621px. Jeg har prøvd med nesten alt, satt bredde på forskjellige ting i css, og jeg har prøvd å legge til en ekstra celle til høyre for cellen som skaper problemer. Ingenting hjelper. Problemet er der fortsatt selv om jeg kopierer teksten fra show_news.php, og inn i frontpage. Er dte noen som vet hva feilen kan være? Dere trenger ikke komme med komentarer som at tables suger osv, det vet jeg nok om allerede... Siden ligger her Mvh: Lars Endret 9. april 2011 av larstdahl Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Tables suger Det kan høres ut som om div'ene som cutenews'en bruker til å wrappe en nyhet er for bred, så du må endre templaten slik at den passer. Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Tables suger ja, ekle saker, diven som wrapper inn en nyhet i cutenews har ikke angitt neon spes bredde,kanksje noe med at den er laget i FRONTPAGE Edit: IT lærer Erling Nereng på Ringerike VGS gride ikke finne feilen på skolen i dag, hohohoh Endret 7. mars 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Hmmm, trodde ikke wrappen i cutenews hadde width jeg Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Dobbelpost! Btw, ikke diss Frontpage!!! Siden som skal inkluderes har jo ingen fastsatt bredde, problemet er å få innholdet i cellen til å holde seg innenfor kantene på cellen. Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette??? Skal leveres inn i dag... Endret 8. mars 2005 av larstdahl Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ingen som vet hvordan jeg kan få innholdet i cellen til å holde seg innenfor kantene på cellen??? Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Hvis du skal lage noe ordentelig, burde du ikke bruke frontpage.. Prøv helller å lær deg css og html... Ta en titt på htmldog Endret 8. mars 2005 av webby1 Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 webby: (megselv:)Siden jeg ikke er så veldig smart, begynte jeg ikke før 2 dager før innleveringsfristen. Derfor rakk jeg ikke å lære meg å lage layout uten tabeller. Jeg ga klart utrykk for at jeg ikke ønsker å få kritikk på at jeg bruker Frontpage og tables, men at jeg lurer på hvordan man ungår at innholdet i en celle flyter utover!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå