Gå til innhold

Trenger hjelp til lå finne et bra kamera!

Anbefalte innlegg

Håper noen kan kan gi meg noen tips!

Skal kjøpe nytt digitalkamera, og prisen må ligge på mellom 4000 og 5000.

"Kravene" mine er:

* Ikke et "tregt" kamera, det blir mye bilder av barn og dyr, og de står ikke stille lenge av gangen :p

* Gjerne over 4 megapixler

* Bra zoom, bildene må ikke bli uklare bare fordi de er tatt med zoom(noe bildene på mitt gamle kamea gjør hvis jeg bruker zoom)

* Gjerne automatisk blitz(men ikke et must)

* Må ta gode bilder inne, som ute :thumbup:

Noen som har noen tips? :)

Venter spent på svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg han rett, kommer manskow sikker til å anbefale Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom. Jeg skal la han greie ut om de positive sidene med kameraet, men selv kan jeg komme med noen negative sider som kan ha noe å si for deg: Det har treg autofokus, ikke fullt-så-bra batterikapasitet, og en størrelse som kanskje er litt i overkant for de fleste. (Ja, det er formodentlig verdens minste "ultrazoomkamera", men dets størrelse er likevel for stor for mange). Ellers synes jeg kameraet er helt topp. Du bør i det minste se litt nærmere på det. Lykke til med kamerakjøp!

Lenke til kommentar
Bra zoom, bildene må ikke bli uklare bare fordi de er tatt med zoom(noe bildene på mitt gamle kamea gjør hvis jeg bruker zoom)
Hvis årsaken var lange lukkertider så kan det bli dyrt å unngå det problemet. Hvis det var dårlig autofokus eller dårlig optikk så er det ikke noe stort problem.
Lenke til kommentar
Kjenner jeg han rett, kommer manskow sikker til å anbefale Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom.

Ja, jo, jeg gjør vel ofte det...

Men det er som jeg tidligere har nevnt fordi jeg føler at Olympus-klanen her er en liten minoritet, da det øses på med mye Canon Ixus, Nikon Coolpix m.m. her, og jeg føler da for å legge inn litt motvekt. Dessuten har jeg aldri sagt at Olympus C-700-serien er det perfekte kamera, men til å være i kompaktklassen av digitalkamera, og til å også være i amatørklassen, mener jeg fortsatt at man med disse får utrolig mye kamera med svært mye funksjonalitet for en meget god pris sammenliknet med lommekameraer. Jeg har en viss forståelse av at noen på død og liv vil ha lommekamera, men vil da bare tipse om at man burde vurdere bruksområdene litt mer først, og se om det kanskje allikevel kunne være OK med et litt større kamera, med en drøss flotte muligheter i tillegg.

Se ellers tråden "Anbefaling av kompakt digitalkamera, Naturfotografering, maxpris ca kr 5.0000" Der såvel Ostekjeks og undertegnede hadde en og annen debatt om saken. Så slipper vi gjenta alt.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...