Gå til innhold

Temperatur på laptop

Anbefalte innlegg

Når jeg lar laptopen stå og laste ned med et par programmer blir den etter et par timer voldsomt varm og alt er "sirup" Dette til tross for at jeg legger et par små brikker under laptopen for å løfte den litt fra bordet. Vifta går konstant Et dette normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo dette en maskin med intel pentium m cpu, og burde ikke bråke allverdens. Men av egen erfaring vet jeg at packardbell viftene er som illsinte vepser når de først går.

Sjekk følgende:

1. Er det mye støv rundt vifte hullene som kan hindre luftgjennomstrømningene?

2. Gå på kontrollpanel - > strømalternativer. Er strømoppsett satt til bærbar?

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Står på bærbar ja. Er ikke støen som plager meg, men at det blir "sirup" og at det neppe er heldig for maskinen å være så varm? Trodde heller ikke at et par nedlastingsprogrammer skulle by på så stor utfordring, eller?

Lenke til kommentar

Packard Bell sier selvfølgelig at det med varmen er helt normalt. Det er klart at maskinen blir varm, men at et nedlastingsprogram skulle gjøre den like varm som under spilling hadde jeg ikke trodd. Maskinen er også "kompakt" men den cpu`n skal vel avgi mindre varme også?

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Toshiba laptop jeg kjøpte hos lefdal med 3,06 Ghz P4.

Denne hadde samme problemet. leverte den inn til reprasjon 2 ganger (de tok på kjølepasta) da det skjedde 3. gangen henviste jeg til loven og fikk hevet kjøpet.

Fikk også tilbake alle pengene på tabbeforsikringen jeg hadde kjøpt selvom jeg hadde hatt den i ett og et halvt år. :D:D:D:D:D

Lenke til kommentar

Dette var interessant.. Så problemet ditt var at maskinen ble for varm?

Min blir ikke varm når jeg bruker den vanlig, spilel musikk ol. Men som sagt, hvis jeg setter den til å laste ned i et par timer så blir det brennvarmt og den henger seg.

Lenke til kommentar

Ja den ble altfo varm og problemet ble gradvis verre. så leverte jeg den inn og det ble bra igjen. en stund. så ble det verre igjen. første gangen problemet kom ble det så ille at den skrudde seg av plutselig. den var sånn at jeg kunne bruke den som vifteovn på rommet (det gjorde jeg også) den bråka no helt sykt. viftene gikk på fullt når jeg skrev i word og satte ned prosessorhastigheten til 393 mHz med toshiba strømstyring.

Lenke til kommentar

Hvilke fildelingsprogram bruker du? Det er ikke så rart at den blir tilnærmet like varm som når du spiller. Noen av disse programmene bruker mye CPU kraft (mye spyware og sånt i dem) samt at disken er i kontinuerlig bruk, noe som gjør den også svært varm.

Last ned speedfan og se om du kan lese av noen temperaturer fra den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...