Micro80 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Heisann!!! Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Heisann!!! Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det? batterivann (80-85%) og frostveske (20-15%) som fåes kjøpt på bensinstasjoner skal vel fungere bra. har enno ikke hørt noen klager på dette Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Heisann!!! Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det? batterivann (80-85%) og frostveske (20-15%) som fåes kjøpt på bensinstasjoner skal vel fungere bra. har enno ikke hørt noen klager på dette Bruker det selv, vet ikke akkurat hvor mye det er av hvert. Men har ikke hatt noen problemer! Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Hvordan blir slangene da? Har hørt flere som merker at slangene blir dårlig etterhvert. Må man egentlig ha noe i vanne. Tenker bare at det er jo Aliminium da så det burde ikke ruste. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har ikke sett noe på mine slanger. Du bør tilsette vannet noe ja, aluminium og "ruster" (kommer ikke på hva det heter), og hvis du har noe i det er du sikker på å ikke få alger i sys. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Rust er "folknavnet" på oksidert jern. Aluminium og kobber oksiderer også, men det er ikke hovedproblemet og grunnen til at man bruker tilsetninger i vannet. Hovedgrunnen her er bakterievekst. Så sant du ikke setter opp vankjølinga di i et "renrom" kan du ikke klare å la være å introdusere urenheter i vannet dermed vil det begynne å gro over tid. Ville ikke anbefalt å bruke kin vann. Som flere nevner her; har enda ikke hørt om noen som har hatt problemer med en dæsj frosvæske, men i PC-vannkjølingens barndom ver det mange som prøvde seg på å bruke "rent" vann og det er vel få som anbefaler det i dag. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Så hva foreslås. Ser at det er også mulig å få tak i anti alge fluid... Lenke til kommentar
space Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Bruk frostvæske: Billig, algedrepende, senker ovrflatespenning, senker korrosjon, lett å få tak i, billig. (kan dog angripe noen slangetyper,bl.a. PVC), men det tar VELDIG lang tid.) space Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 jeg lurer litt på en ting. skal man bruke ferdigblandet eller konsentrert forstveske? husker ikke selv Lenke til kommentar
space Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 20% Konsentrert forstvæske resten vann eller 50% ferdigblandet og resten vann. space Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Har kjørt med batterivann og frostvæske i 2 år uten noen problemer , annbefales. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Og dette her skal ikke lukte rundt i rommet som den jeg har nå? Vedr. slanger, jeg har tenkt til å bruke Tygon slanger. Håper de ikke blir spist opp da *ler* Endret 14. mars 2005 av Micro80 Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei noen som vet om det går ann og helle frostvæska oppi tanken mens det er batterivann som sirkulerer eller må jeg blande vannet og frostvæska først ? takk for alle tips og svar Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei noen som vet om det går ann og helle frostvæska oppi tanken mens det er batterivann som sirkulerer eller må jeg blande vannet og frostvæska først ? takk for alle tips og svar Samma det. Du kan selvsagt helle den i i ettertid, selv om det er lettere og blande først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå