Morten K Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg vurderer å kjøpe Win XP Pro på QXL,men stusser litt på prisen. Er ikke dette mistenkelig billig? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er jo mulig at det ikke følger med lisens... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Er jo mulig at det ikke følger med lisens... Ikke lisens? Altså en piratkopi? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er jo mulig at det ikke følger med lisens... Ikke lisens? Altså en piratkopi? Det er også mulig. Men det kan være cd-er uten lisens, som er meningen å bruke i f.eks. skoler og lignende. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Virker som han har skrevet "norsk" på bildet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Han har solgt haugevis av disse tidligare, CD leveres med gyldig key. http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=15038139 http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=16621119 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Virker som han har skrevet "norsk" på bildet. Ja "norsk" er skrevet på i ettertid. Dette er skumle greier. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jeg har stilt selgeren spørsmål om dette er 100% lovlig og om lisens følger med. Får vente å se hva han svarer. Her er svaret jeg fikk: Det er en oppgradert 2002 Fullversjon. Med Cd key på baksiden av CD cover. I motsetning til dagens cd, så trenges ikke denne å "aktiveres" og heller må den ikke aktiveres innen en viss tid. Du får og tilgang til alle nødvendige og kritiske oppdateringer fra MS. Er du i tvil, så kjøper du ikke. Dette var et meget tvilsomt svar synes jeg. Tror jeg styrer unna å kjøpe det der. Endret 7. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Dette høres absolutt ut som noe muffens ja. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Virker som han selger koppier av Windows XP corporate edition. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Virker som han selger koppier av Windows XP corporate edition. Har ikke så mye peilling på dette. Vil det da si at dette er lovlig? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Windows XP finnes i 2 versjoner. 1 som private kjøper og som må aktiveres og 1 som bedriftskunder kan kjøpe som ikke krever aktivering. Corporate edition er sistnevnte. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Det vil si at det er en versjon for bedrifter som ikke trenger å aktiveres over internett/tlf, med andre ord mye lettere å bruke som piratkopi. Jeg setter en fin og blank tier på at dette er noe ulovlig/ikke lisene/piratkopi fordi: "Norsk" er tydeligvis skrevet på pakka. Det samme gjelder logoen for "With Service Pack 2" som jeg aldri har sett på noe ordentlig XP-produkt. Prisen ligger på 700,- Selv OEM-lisens er en god del dyrere enn dette. Setningen "Windows XP installsjons CD med Service Pack 2 ferdig integrert. Dette er en oppgradert fullversjon." En "oppgradert fullversjon" hadde jeg stilt meg tvilende til. Kan godt hende han selger med gyldig CD-key, men utfra denne annonsen hadde jeg ikke stolt et sekund på at det er lovlige saker. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Bare tenk tanken. Du har en kopi av XP Co ed og ser ditt snitt til å tjene 700NOK pr. kopi. Det blir 7000.- for 10 stykker eller 70000.- for 100 stk. Blir penger av slikt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 En oppgradert cd er ikke original Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Ser at det er flere tvilsome auksjoner på QXL. Denne kan jo heller ikke være lovlig. QXL ser jo ut til å være et paradis for kjeltringer! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Ser ut som det er flere som tjener penger på piratvirksomhet. "Kjøpt fra utlandet" I don`t belive it! Endret 7. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Og en orginal Windows XP Pro SP2 Nor Corp. Ed. plate koster ca 150 kr + mva hos f.eks. Ementor. (forutsetter vel og merke at bedriften har en select avtale med microsoft) Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 er det ikke bare å ringe MSnorge og gjøre dem klar over dette da. så får han seg sikkert en skrape Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 er det ikke bare å ringe MSnorge og gjøre dem klar over dette da. så får han seg sikkert en skrape Ikke bare selgeren som skulle hatt seg en skrape,det skulle QXL også fått! Jeg stilte selgeren et spørsmål til,både det og mitt forrige spørsmål har QXL nå fjernet. Som sagt tidligere. QXL er et paradis for kjeltringer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå