FraXinuS Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg ny harddisk, en seagate 250gb. Problemet er at maskina vil ikke starte etter at jeg har satt den inn. Den reagerer ikke engang når jeg trykker på startknappen. Jeg har prøvd den i 2 forskjellige maskiner, men det samme skjer på begge. Er det noen feil på disken eller er det maskina? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hmm... trodde først at psu var gåen.. men vist det er samme feil på andre maskiner når di har den hardisken i så veit jeg ikke.. pc'en skal kunne starte opp selv om det er noe galt med hardisken? snurrer hardisken? jobber denn? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Ingen reaksjon . Det skjer ingen ting når jeg trykker på start knappen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Fungerer alt helt fint når den nye disken ikke er tilkoblet? Har du prøvd å koble den til andre S-ATA porter (hvis det er en S-ATA-disk)? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Nå har jeg prøvd den i enda en maskin, men det er samme problem. Alt virker fint når jeg ikke har disken i. Fra før har jeg en sata disk, den jeg prøver å sette i nå er en IDE. Men maskina burde vel starte selv om det er noe feil på disken? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nå har jeg prøvd den i enda en maskin, men det er samme problem. Alt virker fint når jeg ikke har disken i. Fra før har jeg en sata disk, den jeg prøver å sette i nå er en IDE. Men maskina burde vel starte selv om det er noe feil på disken? Det er ikkje sikkert det om du har stilt master/slave/cs feil. Men det plar ofte komme eit pip. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg har prøvd å sette jumperen i alle posisjonene, men det samme skjer uansett. Hvor skal jeg egentlig sette jumperen da? På disken står det slik: |::: Master on, slave off :|:: Cable select :::| Limits driv capacity to 32 Gbytes ::|: Den står det ingen tin om Jeg har fra før en seagate sata på den ene sata kontakten og en dvd spiller på den ene IDE kontakten. Den nye disken er en IDE. Hvor skal jumperen stå? Hva er cs? Det virker nesten som at disken gjør slik at maskina ikke får strøm. Endret 9. mars 2005 av FraXinuS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå