ken8 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Vi er en gjeng som har trådløst nett, men der jeg holder til er signalene utrolig dårlige. Jeg har en 3Com ruter av typen 3CRWE554G72T, hadde det vært mulig å sette opp denne kun til å vidreføre og forsterke signalet? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 nei, da trenger du en aksesspunkt og den 3Com'en er ikke det. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Hvis jeg bruker 2 trådløse kort i pc'en vil jeg da på noen måte kunne ta i mot signalet med det ene og la andre koble opp gjennom meg? Gjerne beskriv hvordan hvis det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) du kan muligens opprette en "bridge" mellom kortene men jeg er litt usikker Endret 7. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
sjurba Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Har ikke denne routern WDS da? Da er det fult mulig å sette den opp som repeater. Sjekk manualen din for WDS/Bridge/Repeater, og svar her med flere spm om du blir usikker. Evt. kan du sjekke http://www.tomsnetworking.com og søke på WDS. Der er det en del bra info. S Endret 8. mars 2005 av sjurba Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du trenger vel et aksesspunkt I TILLEGG til routeren din. Dette aksesspunktet setter du opp som repeater et sted mellom routeren din og der du sitter. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg er ikke sikker på hva du mener, men dette gjør jeg: Jeg har 1stk usb nettverkskort som er koblet opp mot en stasjonær Dell, den tar i mot fra et trådløst nett, det sender jeg videre via det innebygde vanlige nettverkskortet i Dellen til en trådløs router/switch. Den sender ut igjen på en annen kanal, i tillegg er det da 4 porter som kan brukes med nettverkskabel. Kjør veiviser for hjemmenettverk etter alt av maskinvare er koblet opp. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Nå har jeg prøvd å sette opp WDS på min 3Com ruter. Det er en D-Link DI-614+ som jeg vil forsterke signalet til, helst repeate (om jeg har skjønt det riktig) Prøvde å enable WDS på min 3Com ruter og skrev inn WLAN MAC adressen til D-Linken, og satte samme sende kanal. Men dette fikk jeg ikke til å funke, noe jeg gjør galt? Lenke til kommentar
sjurba Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Correct me if I'm wrong, men jeg tror at begge routerne må støtte WDS (bridging/repeating) for at det skal funke, så da må du nok bytte ut D-linken. Hvis det er aktuelt kan jeg anbefalle wl500g, evt. delux versjonen wl500gx. S Lenke til kommentar
DreamTheater Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Correct me if I'm wrong, men jeg tror at begge routerne må støtte WDS (bridging/repeating) for at det skal funke, så da må du nok bytte ut D-linken. Hvis det er aktuelt kan jeg anbefalle wl500g, evt. delux versjonen wl500gx. S Du gir forslag til hva han burde kjøpe, men gir ingen linker... det synes jeg er dårlig, gi han noen linker som han kan ha nytte av..! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) kunne du ha vært et god eksempel med å gi lenker da DreamTheater? Asus WL-500g Deluxe Asus WL-500g Endret 9. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
DreamTheater Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei for jeg har ikke noen gode forslag, jeg tenkte kanskje du som sikkert hadde gode forslag kunne komme med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå