Kvinnorna Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei! Jeg trenger en linux distro som er enkel og grei å bruke med grafisk grensesnitt, altså så lik windows som mulig. Noen som har noen forslag ? Helst med boot og enkel installasjon og hele pakka:) Skal brukes da vi ikke har råd til windows lisenser. Brukes på "jouarnalist pcer" Hilsen Arnfinn Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Tja, de typiske nybegynner-distroene er SUSE, Fedora, Mandrake, MEPIS og Ubuntu. Den største forskjellen mellom dem er at Fedora og Ubuntu bruker GNOME-grensesnittet, mens resten bruker KDE. Alle disse har haugevis av grafiske konfigurasjonsverktøy, og enkle installasjonsprogrammer. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Vil anbefale at du laster ned MEPIS. Dette er en .iso fil du brenner til cd ved hjelp av en spesiell funksjon i ditt brenneprogram. Du starter så maskinen med cden og den booter så MEPIS for deg. Om du liker det er det et eget installasjonikon på skrivebordet slik at du kan installere MEPIS på maskinen. MEPIS er så enkelt og bra at jeg er dypt imponert. Den går alle andre desktop-distroer en høy gang og jeg har gjennom mange år prøvd dem alle sammen. http://gd.tuwien.ac.at/opsys/linux/mepis/r...lyMEPIS-3.3.iso Endret 7. mars 2005 av Øyst Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Takk for hjelpen:-) Skal teste litt og se må bli fedora eller mempis som du skryter så meget av! Endret 7. mars 2005 av Praeferox Lenke til kommentar
TuxMaster Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 mandrake bruker jeg funker bra, det er veldig lik windows :!: Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg vil foreslå ubuntu eller mepis, siden begge er bygd på debian. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 noen som vet en plass eg kan laste ned mepis med noe lunde grei fart? de eg har prøvd var sinnsykt trege.. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 noen som vet en plass eg kan laste ned mepis med noe lunde grei fart? de eg har prøvd var sinnsykt trege.. Den her (SimplyMEPIS 3.3) tror jeg skal være passe rask. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 noen som vet en plass eg kan laste ned mepis med noe lunde grei fart? de eg har prøvd var sinnsykt trege.. http://y.mrbass.org/SimplyMEPIS-3.3.iso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå