Patz Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har tenkt å frese en vannblokk, hovedtanken var at den skulle være enkel å lage da jeg ikke akkurat har mye erfaring med fresmaskiner. Satt å holdt på med SketchUp og kom fram til dette: Stort bilde Andre forslag? Forbedringer? Dette er jo bare en chipset blokk, så trenger ikke noen ekstrem ytelse akkurat, men som sagt, det viktigste er at den skal være lett å frese. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 det den der blokka der er IKKE lett å lage for en nybegynner. å det er minimale kjøling ett Normalt chipset trenger så det er høyst unødvendig me 1inn å 2 UT slanger. man trenger heller ikke noe spesielt mønster i en chipset blokk, jeg tror den hadde vert fin til cpu blokk faktisk,! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Har du noen eksempler på en blokk som er lettere å frese? Dette er foresten snakk om en håndstyrt fres, og ikke CNC, dermed er det vanskelig å frese runde ting. Har også tenkt på denne, regner med at det er omtrent samme vanskelighetsgrad, men på min er det jo bare snakk om 6 rette spor, mens her er det snakk om litt mer runde kanter. Hvilken av de tror dere vil yte best? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Virker som vannet stopper i hjørnene, så det ikke blir så bra sirkulasjon Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) de er absolutt ikke noe vanskeligere å frese me en manuel fres så lenge man har en god "risset strek å gå etter nor man legger første kutt. jeg tenker mer på en U kanal jeg vis du ser på den GPU blokka som hører til BW settet. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306764&cks=PRL den har en enkel U vannkanal som funker utmerket til chipset også. eller denne som også er en ok blokk å frese med vanlig pinne fres vil anbefale å frese me fks 8mm pinnefres vis det bruker slanger som er 8mm invendig diam. den er ikke no vanskelig å frese Endret 7. mars 2005 av Margarus Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Ok, da blir det nok det. Må bare få bestilt pinnefreser fra Claser'n først. Noen som har peil på hva avstanden mellom festehullene til NB kjøler er på et Asus P4S800-D? Endret 7. mars 2005 av Patz Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ok, da blir det nok det. Må bare få bestilt pinnefreser fra Claserr'n først. Noen som har peil på hva avstanden mellom festehullene til NB kjøler er på et Asus P4S800-D? Målebånd? Ringer det noen bjeller? Har du prøvd å skru kjøleren av? (ikke ment frekt, men litt bør du gjøre selv her ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå