Gå til innhold

Noen som har installert Solaris 10 release?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, lurer på om noen har installert Solaris 10. Lastet ned DVD-imaget av Solaris 10 release, og hardware-støtten ser jo lovende ut, mye bedre enn det var før. Mitt GF6800GT grafikkort dukket opp som nettopp GF6800GT under installasjonen. Det grafiske fungerte veldig bra. Men siden jeg har 3 operativsystemer på systemdisken, og ikke har råd til å sette det i fare, stoppet jeg installasjonen idet jeg skulle velge måldisk. Noen som kan komme med erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bror av en venn av meg prøvde å gjøre en netverksinstallasjon av det til en laptop. Der fant den ikke nettverkskortet.

Men på stasjonær/server, er sikkert Solaris bra, spesielt med tanke på Sun sin vane med god dokumentasjon. Når OpenSolaris kommer, gleder jeg meg til å teste det.

Lenke til kommentar

Nå er vel Solaris uansett ikke myntet på bærbare PC'er heller. Men den avgjørende utgivelsen blir når linux-kompabiliteten (kjøre linux-programmer umodifisert i native mode) og filsystemet ZFS er på plass. Da begynner vi virkelig å snakke her. Når det skjer, er nok hardware-støtten enda bedre enn den eventuelt er i dag.

Lenke til kommentar

Vel. jeg prøvde å installere... men installasjonen fryser uten at jeg finner ut hva som er galt :thumbdown:

Småsurt. Har prøvd div. instillinger i BIOS og å koble ut alt av ekstra HDDer også.. men no way...

Lenke til kommentar
Vel. jeg prøvde å installere... men installasjonen fryser uten at jeg finner ut hva som er galt :thumbdown:

Småsurt. Har prøvd div. instillinger i BIOS og å koble ut alt av ekstra HDDer også.. men no way...

Samme skjer her. Skal prøve på en annen PC i løpet av uken, får se om jeg får det installert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å være helt ærlig så sitter jeg midt i install- prosessen nå, men skal gi en tilbakemelding så fort jeg får testet litt.

Så Solaris var veldig profilert på Cebit i år ( kanskje ikke så veldig overraskende) , så blir spennende å se...

Regner dog med at det blir en del søk på diverse fora før jeg får det opp 100%...

Lenke til kommentar
Første skuffelse: ingen av ethernet- kortene mine er støttet... og uten nett....

Får prøve å få lånt eller kjøpt et kort med støtte...

Ellers så er førsteinntrykket... annerledes :hmm:

Her bør du bruke nettverkskort fra enten Intel eller 3Com. Disse er garantert støttet.

Intel PRO/1000 nettverkskontrollere eller kort basert på 3c2000 chipsettet skal være støttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...