stigfjel Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Som topic sier, lurer på om noen har installert Solaris 10. Lastet ned DVD-imaget av Solaris 10 release, og hardware-støtten ser jo lovende ut, mye bedre enn det var før. Mitt GF6800GT grafikkort dukket opp som nettopp GF6800GT under installasjonen. Det grafiske fungerte veldig bra. Men siden jeg har 3 operativsystemer på systemdisken, og ikke har råd til å sette det i fare, stoppet jeg installasjonen idet jeg skulle velge måldisk. Noen som kan komme med erfaringer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 En bror av en venn av meg prøvde å gjøre en netverksinstallasjon av det til en laptop. Der fant den ikke nettverkskortet. Men på stasjonær/server, er sikkert Solaris bra, spesielt med tanke på Sun sin vane med god dokumentasjon. Når OpenSolaris kommer, gleder jeg meg til å teste det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Nå er vel Solaris uansett ikke myntet på bærbare PC'er heller. Men den avgjørende utgivelsen blir når linux-kompabiliteten (kjøre linux-programmer umodifisert i native mode) og filsystemet ZFS er på plass. Da begynner vi virkelig å snakke her. Når det skjer, er nok hardware-støtten enda bedre enn den eventuelt er i dag. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Vel. jeg prøvde å installere... men installasjonen fryser uten at jeg finner ut hva som er galt Småsurt. Har prøvd div. instillinger i BIOS og å koble ut alt av ekstra HDDer også.. men no way... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Vel. jeg prøvde å installere... men installasjonen fryser uten at jeg finner ut hva som er galt Småsurt. Har prøvd div. instillinger i BIOS og å koble ut alt av ekstra HDDer også.. men no way... Samme skjer her. Skal prøve på en annen PC i løpet av uken, får se om jeg får det installert. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Der fikk jeg endelig til å installe Solaris 10 Trikset var å dra ut alt av USB- utstyr, inkludert USB- musa. Burde seff tenkt såpass langt tidligere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Der fikk jeg endelig til å installe Solaris 10 Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
Grom Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 For å være helt ærlig så sitter jeg midt i install- prosessen nå, men skal gi en tilbakemelding så fort jeg får testet litt. Så Solaris var veldig profilert på Cebit i år ( kanskje ikke så veldig overraskende) , så blir spennende å se... Regner dog med at det blir en del søk på diverse fora før jeg får det opp 100%... Lenke til kommentar
Grom Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Første skuffelse: ingen av ethernet- kortene mine er støttet... og uten nett.... Får prøve å få lånt eller kjøpt et kort med støtte... Ellers så er førsteinntrykket... annerledes Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Første skuffelse: ingen av ethernet- kortene mine er støttet... og uten nett....Får prøve å få lånt eller kjøpt et kort med støtte... Ellers så er førsteinntrykket... annerledes Her bør du bruke nettverkskort fra enten Intel eller 3Com. Disse er garantert støttet. Intel PRO/1000 nettverkskontrollere eller kort basert på 3c2000 chipsettet skal være støttet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er igang med å laste det ned, men har ingen maskiner å teste det på.. har bare serveren og powerbooken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå