chris Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Noen som har lest "Amatøren" av Lars Saabye Christensen? Hva synes du om boka?, og hva med slutten? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg leste denne for noen år siden. Husker det begynte mer eller mindre koselig før det ble litt psykotisk og alt gikk til helvete for stakkaren (tror jeg) Får kanskje dra den fram igjen Lenke til kommentar
chris Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ja finn den fram igjen og se hva du synes om slutten?, ikke helt sikkert på om jeg skjønte den helt. Lenke til kommentar
chris Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Denne lille tråden har ligget her en stund, ingen som har lest "Amatøren" av Lars Saabye Christensen? Noen som kunne tenkt seg å lese den?, det er ikke en spesielt lang bok og forholdsvis lettlest. Så kunne vi diskutert litt rundt slutten i denne boka. Jeg lurer på denne slutten. Takker for svar. Lenke til kommentar
The President Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har lest den jeg, men det er veldig lenge siden nå. Slutter den med at fyren prøver å ringe (eks?)dama si...? Er lenge siden, så kan nok ikke hjelpe deg. Mener å huske at jeg likte boka helt til den slutta. Fin stemning hele veien, men så stoppet det liksom bare. Som om slutten manglet!? Men vet ikke om det er rett bok jeg husker engang Lenke til kommentar
chris Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Har lest den jeg, men det er veldig lenge siden nå. Slutter den med at fyren prøver å ringe (eks?)dama si...? Er lenge siden, så kan nok ikke hjelpe deg. Mener å huske at jeg likte boka helt til den slutta. Fin stemning hele veien, men så stoppet det liksom bare. Som om slutten manglet!? Men vet ikke om det er rett bok jeg husker engang Stemmer det, er riktig nok ikke helt sikker på om det er dama han ringer men. Tenker nøyaktig som du sier her, likte også boka helt frem til slutten. Som du sier akkurat som slutten mangler. Derfor er jeg ikke sikker på om jeg skjønte slutten eller da kanskje boka, ettersom Saabye Christenesen er ekspert til å fortelle? Lenke til kommentar
The President Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Da huska jeg ihvertfall rett bok Det er lenge siden, og jeg husker ikke detaljer. Eneste jeg kan si er at jeg likte boka helt til den sluttet. Som jeg sa så manglet den på en måte, men det er vel litt av poenget med boka. Den begynte "mitt" i handlingen og sluttet også "mitt" i handlingen. Altså bare et lite utsnitt av denne personens liv. Et bilde på en Amatør Lenke til kommentar
chris Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Men boka begynner og slutter egentlig med det samme også, at han går oppover kirkeveien mot han fyren med hunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå