gryten Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 klarte å svidd av prosessoren min forleden dag (litt sløv da jeg satt den på), det jeg lurte på om HK kan være ødelagt pga en av svidd prosessor? Alle D-LED lysene på hovedkortet lyser rødt etter at jeg satt inn ny prosessor. Maskinen kjører men ingenting vises på skjermen. Er det noen som har no gode råd? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Tror nok du må beskrive bedre hva du gjorde når du "svidde" CPU'n. Kanskje CPU er ok mens HK tok kvelden hvis du f.eks overklokket PCI bus ? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 klarte å svidd av prosessoren min forleden dag (litt sløv da jeg satt den på), det jeg lurte på om HK kan være ødelagt pga en av svidd prosessor? Alle D-LED lysene på hovedkortet lyser rødt etter at jeg satt inn ny prosessor. Maskinen kjører men ingenting vises på skjermen. Er det noen som har no gode råd? HVIS det har seg sånn at du har svidd prossesoren din må du nok få deg en ny en! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) klarte å svidd av prosessoren min forleden dag (litt sløv da jeg satt den på), det jeg lurte på om HK kan være ødelagt pga en av svidd prosessor? Alle D-LED lysene på hovedkortet lyser rødt etter at jeg satt inn ny prosessor. Maskinen kjører men ingenting vises på skjermen. Er det noen som har no gode råd? Aller først bør du resette biosen og hvilket HK og CPU snakker vi om ? Endret 7. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Er du helt sikker på at du har svidd den da? Er ivertfall en idè og prøve og resette bios, ivertfall når pc`en starter men du får ingen bilder. Du kan og sjekke i manualen til HK`et om hva der står når alle led`a lyser. Det burde også gi en pekepinn på hva som er gale. Edit: la til noe Endret 7. mars 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
gryten Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 takker for all hjelpen, kommer ikke langt uten forumet gitt:D Gjort det meste nå og alt synes til å komme tilbake til normal stand. Kun et lite feil igjen, og det er at det står cpu fan ikke kjøres når maskinen startes, men at cpu fan kjører som bare det. Tror nok det er et lite bug som kan rettes ved å oppdatere biosen:D får håpe det funker... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Eller du kan sjekke at CPU-vifta er koplet til riktig uttak på hovedkortet og at den har turtallsavlesning (3 ledninger). Ofte står CPU_Fan og PWR_Fan veldig nære hverandre. Fort å sette feil. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvis du har en CPU vifte som kjører på lav hastighet som min Ø80 på 2000 0/min må du ofte disable den sjekken som bios gjør på om CPU vifta går. Hvis denne funksjonen ikke er disablet blir en slik viftehastighet tolkes som feil og PC'n vil ikke starte. Husk også at du kobler deg til CPU-1 kontakten på HK ellers får du samme problem som over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå