Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke 2 trådløse adaptere windows 2000pro

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som kjører windows 2000pro sp4.

Jeg vil koble to stk Avaya trådløse Usb clienter til denne. Jeg har søkt en masse på Google, men fant ikke svar.

Microsoft support:

"The Windows 2000 client supports only one wireless network adapter at a time. Although it is technically possible to have a laptop computer with more than one wireless network adapter, the Windows 2000 802.1X client works with only one at a time"

Skal koble til et trådløst ap med det ene og det andre skal jeg bruke til Ad-hoc. Skal bruke 64 bit wep.

Bruker Agere drivere og Client Manager 3.3 + Boingo manager 1.4. Problemet er at begge klientene vil bruke det første adapteret.

Jeg har fått det til å fungere tidligere, men etter at jeg restartet maskinen uten ett av kortene plugget inn, ville den bare bruke ett av korta. Har avinstallert program og adaptere. for å sette det opp på ny, men fannt ikke ut av det.

Finns sikkert mangen andre gode alternativ, men er kun interesert i å få 2 wlan nic's til å virke med Windows 2000 pro.

Det jeg trenger hjelp til:

Er det mulig å redigere Regestry slik at hvert client program bruker forskjellige adaptere? Hvordan?

Eller finnes det et annet program som kan kontrollere 2 trådløse adaptere i win2k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd å kjøre to trådløse kort på en Win2k-maskin, så jeg har ikke noe direkte svar på ditt spørsmål. Men om du ikke finner ut av det, kan du erstatte det ene adapteret med f.eks. et Asus WL-330G som du kobler til maskinen via et vanlig nettverkskort, og konfigurere dette som ethernetadapter. Dette er helt OS-uavhengig.

Lenke til kommentar

Takk for forslaget , men jeg vil bruke det utsyret jeg allerede har.

Hvis jeg ikke finner ut av det blir jeg nødt til å installere xp. Men det er litt tungt å kjøre på en Pentium 3 550 Mhz med 128mb minne.

Noen andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...