batti64 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei.. Eg har tenkt å kjøpe nytt skjermkort, men så har eg høyrt at PCI-Express er det nye og at det ikke er lurt å kjøpe AGP lenger? Er AGP for gamelt nå? Hovekortet mitt støter ikke PCIe så isåfall måtte eg kjøpt nytt hovedkort. Burde eg ikkje kjøpe AGP? Er det SÅ stor forskjel? Er DETTE eg har tenkt å kjøpe.. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Det er ikke merkbar ytelsesforskjell mellom AGP og PCIe, så såfremt du ikke har tenkt å oppgradere HK med det første, er det i mine øyne like greit å bare fortsette med å bruke AGP. Det tar nok tross alt noen år før det er helt faset ut.. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, PCI-e er den nye standeren innenfor grafikkmarkedet. AGP kommer til å gå ut, men når er det ingen som vet. Det kommer nok til å ta en stund tror jeg, ATI kommer jo med noen nye AGP brikker i disse dager og det er vel strengt tatt ikke nødvendig med all den båndbredden PCI-e kan tilby (enda). Kortene bruker ikke all kapasiteten uansett. Jeg tror det skal gå greit å oppgradere med et AGP kort nå, men neste gang du oppgraderer kommer du nok til å måtte kjøpe PCI-e, men da er det vel på tide med en ny prossessor og et nytt hovedkort uansett. Hva du enn måtte gjøre, så gjør du ikke noe feil ved å kjøpe det kortet der. Det yter bra, men er ikke så fremtidsrettet. -MortenGj Lenke til kommentar
pertm Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 En fordel med PCI-e er at du kan hvis hovedkortet ditt støtter det bruke 2 like NIVIDA skjermkort i SLI og få enda det til å bli enda raskere. Det koster jo 2x av hva et skjermkort gjør og det er ikke alle spill som kan utnytte det. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Takker for alle svar.. Eg bare lurer på om viften på DETTE kotet er god nok viss eg skal overklooke litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå