IHASBOOK Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 God dagen forum brødre. Jeg har et problem. Vi har 2 pc'er hjemme som er koblet til et nettverk. Vi har en trådløs router. Den ene pc'n er koblet til med en kabel. Den er koblet til gjennom trådløst nettverkskort. Den pc'n som har kabel på fungerer greit. Den pc'n som bruker trådløst kort sliter. Før hadde jeg et kort som fulgte med hovedkortet. Det hoppet av og på internettet med jevne mellomrom (20 sek). Men når jeg spilte cs var pingen stabil i mellomrommet. Så skiftet jeg til et annet nettverkskort. Nå sliter jeg alvorlig. Nå kan jeg ikke spille cs. NÅr jeg går inn på en server, får jeg cl_flushitentitypack (noe sånt) og pingen min går rett til himmels. Så blir jeg disconnectet. Dette skjedde ikke med mitt gamle (dårligere kort). Jeg spiller også wow. Det går greit. Men det bruker vell ikke så mye tilkobling. Hvorfor er mitt internetten med mitt nye kort dårligere. Hva kan jeg gjøre for å gjøre det mer stabilt. Har prøvd rates. Tviler også på at det har noe å gjøre med avstanden til routeren. (6 meter). Noen tips? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kabel er tingen. Litt mer stress å lage til, men er ofte mer stabilt. Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er firmwaren på routeren og nettverkskortet oppdatert til siste versjon? Og hvordan router / nettverkskort har du? Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Nå har jeg vært i routeren og sett. For dette skjønner jeg meget lite av. Jeg har en belkin router. Det som er problemet er at internett og msn fungerer. Men online spill. De fungerer meget dårlig. Når jeg spiller cs nå. Går inn på server og ping er oppe i 4-6000. Får også beskjeder som cl_fushitentypack og connection problem før det klikker. Men det er ikke tilkoblingen. Fordi internett og dc++ funker bra. Kan det være noen innstillinger i routeren som kan hjelpe meg? Edit: Når jeg leter etter servere i et steam vindu i windows finner den mange. Men når jeg leter etter servere i "half life" steam finner den ingen? "Could not connect master game server to retrieve server list" /Edit: Det er jo håpløst. Ender med at jeg blir disconnected. Jeg har altså trådløst nettverk. Router: 802.11g 54mbs belkin wireless Nettverkskort: 802.11g 54mbs belkin wireless hastigheten: 1mb - 256kb (tror jeg) Noen ideer? Endret 9. mars 2005 av ulv Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Bump! Skrev mer informasjon slik at det er lettere å forstå problemet. Innlegg nr 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå