Gå til innhold

Nforce4 ultra Uten SLI Hvilken er best?

Anbefalte innlegg

Ja topicen sier vel det meste, hvilket nforce4 ultra hk uten SLI er best?

jeg skal ikke ha SLI fordi jeg holder meg til Radeon, skal også ha PCI E fordi jeg skal ha slikt skjermkort!

fant et

Link:Abit Fatal1ty

Kom gjerne med forslag hvis du syns du har noe bedre alternativ..... :D

EDIT: MOD MÅ GJERNE SLETTE! FANT UT NÅ AT DET VAR EN LIK POST LITT LENGRE NED PÅ SIDA!!!! :blush:

Endret av Peacock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså...selvom hovedkortet har støtte for SLI betyr ikke at du ikke kan bruke et radeon kort på det...man er ikke nødt til å bruke SLI, selvom hovedkortet har støtte for det...på samme måte som man kan ha hovedkort som støtter RAID uten å bruke det...

...riktignok er ultra-kort ofte billigere enn SLI-kort, men ikke nødvendigvis...har selv asus a8n sli deluxe, og er meget fornøyd...(selvom jeg ikke bruker SLI) !

:)

Lenke til kommentar

En ulempe med SLI er at du gjerne mister en PCI-slot om du skulle ha behov for det.

Ellers kan jeg anbefale MSI Neo4 Platinum. Knallbra og 100% stabilt kort, men har en litt støyende chipset vifte.

Lenke til kommentar
En ulempe med SLI er at du gjerne mister en PCI-slot om du skulle ha behov for det.

For det første, det er vel få som bruker alle PCI-slot'ene på dagens hovedkort!

For det andre, det kommer veldig an på kjøleløsningen på skjermkortet og layout'en på hovedkortet! (Hos meg er ikke det noe problem)

For det tredje, trådstarter er jo ikke interessert i å kjøre SLI, så et SLI-hovedkort vil bare bety at han får en ekstra PCI-E-slot!

Lenke til kommentar

riktig krister461:

Er ikke interresert i SLI fordi jeg ikke har bruk for det. dermed vil jeg heller få en ekstra pci port ledig, kommer nok bare til å bruke en av dem uansett.

Men siden jeg skal kjøpe Asus Radeon x850xt Platinum edition, trenger jeg ikke SLi

Å krister461 jeg vet at man ikke trenger å bruke SLIen om man har den på hket. Vil bare ikke ha det...

T2: skal se litt på det hket....takk for tipset.

Lenke til kommentar
Å krister461 jeg vet at man ikke trenger å bruke SLIen om man har den på hket. Vil bare ikke ha det...

Joda...det får da være ditt valg...har faktisk sett flere som sier "vil ikke ha hovedkort med SLI fordi jeg ikke skal bruke SLI"...

slik jeg ser det er det like dumt som å si "vil ha et hovedkort med bare plass til to minnebrikker, fordi jeg har ikke planer om flere"...

Lenke til kommentar
Joda...det får da være ditt valg...har faktisk sett flere som sier "vil ikke ha hovedkort med SLI fordi jeg ikke skal bruke SLI"...

slik jeg ser det er det like dumt som å si "vil ha et hovedkort med bare plass til to minnebrikker, fordi jeg har ikke planer om flere"...

Jeg synes ikke det er en spesielt god sammenligning. SLI er idag kun en Nvidia spesifikk teknologi og har et begrenset bruksområde. Jeg har ikke noe spesielt mot å ha 2 PCIe x 16 spor tilgjengelig på maskinen, men vil de hovedkortene med SLI en kjøper idag kunne benytte tilsvarende teknologi fra ATI, eller må en da ha en annen type hovedkort med ATI brikkesett?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er en spesielt god sammenligning. SLI er idag kun en Nvidia spesifikk teknologi og har et begrenset bruksområde. Jeg har ikke noe spesielt mot å ha 2 PCIe x 16 spor tilgjengelig på maskinen, men vil de hovedkortene med SLI en kjøper idag kunne benytte tilsvarende teknologi fra ATI, eller må en da ha en annen type hovedkort med ATI brikkesett?

Nei, SLI-hovedkortene vil ikke kunne brukes til tilsvarende teknologi fra AMD sin side...

men, uansett så er forskjellen på et SLI-hovedkort og et ultra-hovedkort at SLI-hk'et har en ekstra slot og støtte for SLI...så jeg ser ingen grunn til å heller ville ha ultra foran SLI....SLI-hk har jo bare flere muligheter, ingen begrensninger sammenlignet med ultra-hk!

Lenke til kommentar
men, uansett så er forskjellen på et SLI-hovedkort og et ultra-hovedkort at SLI-hk'et har en ekstra slot og støtte for SLI...så jeg ser ingen grunn til å heller ville ha ultra foran SLI....SLI-hk har jo bare flere muligheter, ingen begrensninger sammenlignet med ultra-hk!

Finnes det SLI-kort med 8 x SATA?

Lenke til kommentar

nå koster SLI kortene mer også...

god nok grunn for meg... og skulle man trenge det engang så har jo DFI et nf4 kort som har sli, som bare er skrudd av elns, trenger jo bare å tegne litt elns

uanset thar man ati kort sparer man vel heller pengene og kjøper dfi kortet som har den ekstra pci-e plassen :)

Lenke til kommentar

Ser det er en del her som anbefaler DFI sitt kort. Skulle jeg selv ha valgt ett kort skulle det blitt Gigabyte sitt kort, med eller uten SLI. (hadde tatt med nå siden den koster mye mindre). Dette er jo ett kort som er mye bedre spekket en DFI sitt kort. Er det bare prisen som gjør at dere anbefaler DFI eller hva?

Lenke til kommentar
nå koster SLI kortene mer også...

god nok grunn for meg...

Joda...så sant man har tilsvarende hovedkort som er billigere, uten SLI-mulighet, så er jo dette et naturlig valg for de som ikke ønsker SLI...

men, så har det seg jo slik at det finnes SLI hovedkort som er langt billigere enn andre ultra-kort...samtidig så finnes SLI-hovedkort som ikke har tilsvarende alternativ i ultra-utgaver! (F.eks. a8n sli som jeg har anbefalt) ;)

og skulle man trenge det engang så har jo DFI et nf4 kort som har sli, som bare er skrudd av elns, trenger jo bare å tegne litt elns

uanset thar man ati kort sparer man vel heller pengene og kjøper dfi kortet som har den ekstra pci-e plassen :)

Eeh...dette kortet du snakker om er vel "DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D"...dette er jo dyrere enn begge asus sine SLI kort, og også MSI K8N SLI Platinum...så, det er ikke så voldsomt mye å spare der nei! ;)

(men riktignok er det billigere enn DFI sitt SLI-kort, så om man absolutt skal ha DFI så er det et godt alternativ)

uansett, så er vel ikke denne diskusjonen så veldig interessant lenger siden trådstarter uansett har bestemt seg for å ikke ha et SLI-hk!

Edit: DayWalker: DFI blir vel stort sett anbefalt grunnet meget gode overklokkingsegenskaper! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...